Rynkowe zagrania i setupy luty


 Na początku lutego przyszło mi rozliczyć wyniki pierwszych setupów w tym roku.

wyniki setupy1i4i5 brent
W tym roku 3 razy ustawiałem pozycję w oparciu o wykres ropy Brent.
wyniki setupy1i4i5 brent
Trzy razy poniosłem koszty tych decyzji, co nie wpływa pozytywnie na moje morale rynkowe.
wynik-setup3-wig20
Również pozycja otwarta na WIG20 stała się kosztem, a swoją drogą ciekawe jest, że cena wolniej spadał niż wróciła do szczytów - korekty są bardziej dynamiczne niż spokojny ruch trendowy, a tutaj mamy na odwrót - 3 sesje i powrót pod 2400 pkt.
Od dłuższego czasu przyglądam się spółce Meta, która trwa w trendzie B.
wykres meta 3luty
Na wykresie dziennym widzimy ładną gwiazdę i mega okno hossy, które na pewno będzie testowane.
wykres meta 3luty
Na interwale tygodniowym widać piękny trend B, który zaczął się w styczniu 2023 i na dzień 3 lutego przyniósł posiadaczom tego waloru 288% zysku. Mówiąc inaczej na każde 100 zł mamy zysk 2,8 - czyli prawie potrojenie zainwestowanego kapitału. 
setup6 jsw
setup7 tpe
setup7 usdpln
6-7 lutego ustawiłem 3 setupy dla JSW(S), Tauron(S), oraz USDPLN(B).
Na TPE pojawił się kilka dni wcześniej sygnał pa pb. Podobnie dla JSW jesteśmy blisko ph ale sugerowałem się zachowaniem chmury - czy podobnie jak na ropie będzie pewnym spychaczem ceny w dół? A na parze walutowej cena przeszła nad średnie, które przecięły się w styczniu.
Kolejne 3 setupy i widać, że cena nie chce zmierzać tam gdzie bym chciał. 13 lutego wpłaciłem też kwotę 1200zł i powiększyłem kapitał o 40%. 

Dla USDPLN ustawiłem setup S po tym jak nie było potwierdzenia w ruchu B. Obie pozycje są ustawione w słabym miejscu.
Przygotowując się do kolejnego sezonu inwestycyjnego pomyślałem, że przejrzę sobie jakie dostępne walory oparte na akcjach CFD mam dostępne w XTB dla rynku niemieckiego. Tak przejrzałem sporo wykresów i wybrałem z nich koło 48 które w jakiś sposób przykuły moją uwagę. 
Teraz przedstawię te dla których wykonałem trochę większą analizę i narysowałem poziomy horyzontalne.
















Na wykresie WIG20 pojawił się pin bar, który znalazł się na odpowiednim poziomie.
wig20 pinbar 17luty
Jeśli sygnał zostanie zanegowany to mamy otwartą drogę na B, ale jeśli nie to S i prawdopodobny ruch do 217x - możliwy ruch horyzontalny.
pa meta okno 24luty
Kończy się miesiąc luty, to dobry moment by zobaczyć, co dzieje się na różnych walorach. Rzuciłem okiem na Meta ponieważ po wystąpieniu sporej wielkości okna cena próbowała wyjść górą i utworzyć nowe maksimum. Na razie widać, że rynek na tym walorze jest bardzo szarpany.
luty rozliczenie setupy
W lutym ustawiłem 6 setupów, a ostatecznie zostało zamkniętych 7, bo jeden był ze stycznia dla W20. Suma poniesionych kosztów to prawie 400zł. 
Aktywne mam dwie pozycje, które są już zabezpieczone na BE+
luty aktywne pozycje
Ciekawie to wygląda, ale nie przywiązywałbym się za bardzo - rynek nie robi to, co byśmy chcieli...

Komentarze