Praca z wykresami rynkowymi 9

Kolejny rynkowy tydzień się zaczął. Akurat jest on ciut szczególny ponieważ na jego przełomie skończy się jeden miesiąc, a zacznie kolejny - czerwiec.

Gdy się rano obudziłem zobaczyłem taki obraz rynku. Pozostaje pytanie gdzie cena dojdzie i kiedy ten impuls się zatrzyma?
Taki obraz się kształtuje dla ropy Brent. Jeden obraz wskazuje na ruch B i możliwą jego kontynuację po wyjściu z formacji chorągiewki, a drugi że na razie testowany jest ph i ew. reakcja ceny na tym poziomie może dać informacje czy B czy S?

Dzień dziecka 1 czerwca jest dla mnie dość szczególnym dniem. Jednak na razie skupię się na tym co pokazują wykresy.
Cena ropy Brent doszła do wskazanego poziomu 118,8 i na niego zareagowała po raz drugi. Przyszedł mi do głowy taki plan:
  • Jeżeli cena zaneguje ten sygnał to jest prawdopodobne iż pójdzie B i szansa za ph 130zł jest realna.
  • Jeżeli cena potwierdzi sygnał (objęcie bessy - skrót ob) to jest prawdopodobny ruch do ph 100 - 97,6.
Zakładając iż nie wydarzą się jakieś dodatkowe nadzwyczajne czynniki to pomyślałem iż najlepiej było by ustawić moją autorski setup Na Alibi - czyli ustawienie pozycji B i S na zniesieniu ok. 50% świecy czarnej. Jednak tak sobie myślę, iż jeśli cena ma iść B, to mógłbym ustawić pozycje dla ceny dzisiejszego otwarcia.
Nie jest to powiedziałbym klasyczne alibi gdzie ustawiam dla tej samej ceny B i S, tak jak prezentowałem wyżej, a jedynie pewien wariant oparty na doświadczeniu.
Bardziej się tego boję ponieważ nie wiem czy cena wykona zakładany ruch i otworzy obie pozycje, a to tutaj jest kluczowe.

Początek miesiąca, to też okazja do przyjrzenia się, co działa się w poprzednim miesiącu?
W maju cena utworzyła pin bara, który nawiązuje do pewnej konsoli sprzed 18 miesięcy sięgającej aż do listopada 2020 roku.
Dla mnie posiadacza 2 pozycji B, to może być dobra wiadomość. Trzeba jednak założyć pewien scenariusz. Jeżeli pin bar zostanie zanegowany to cena otwarcia dnia dzisiejszego to najlepszy moment na zamknięcie moich pozycji. Jeżeli cena ma jednak wykonać większa miesięczną korektę i ruch B, to ostatni lokalny szczyt 13554 powinien zostać osiągnięty. Jeżeli, to co pisałem we wcześniejszym zdaniu miało by się sprawdzić, to spodziewany ruch mógłby przypominać ten, który rynek wykonał po narysowaniu pin bara 1 marca 2020 roku tworząc Covidowy dołek. Nie obraziłbym się gdyby tak się stało 😎. Być może ciekawiej wyglądają wykresy w Niemczech i Anglii. 

W czwartek moją uwagę przykuły dwa wykresu.
W Anglii na wykresie UK100 cena zareagowała na maksima z tego roku i to już 4 raz. 
Z dalszej perspektywy widać, że cena od 5 miesięcy przebywa w strefie zmiany ruchu ceny, która powstała z tego jak wcześniej zachowywała się cena w tym rejonie.
Zaskoczyła mnie luka na ropie Brent i nie wiele brakło a pozycja B była by stratna. Ze względu na specyfikę tego instrumentu prawdopodobnie, to jedne z ostatnich moich pozycji na tym walorze - głównie chodzi mi o częste rolowanie. Natomiast jeszcze jeden wykres mi się spodobał.
Zainteresował mnie ten ruch B, który ma pewien potencjał.
Na tyle ciekawie to wygląda, że cena zareagowała na pewien jej ruch zmiany kierunku i wyszła nad średnie. Dwa dni temu gdy przeglądałem ten wykres bardziej obstawiał bym S. Otwarłem pozycję nr 11 oraz ustawiłem jedno zlecenie oczekujące nr 12.

Komentarze