Praca z wykresami rynkowymi 7

Kolejnego tygodnia ze względu na brak czasu skupiłem się na kilku walorach. Moją uwagę przykuła ropa Brent.

Na początku cena zeszła zgodnie z ruchem S. Jednak ok. 17 zawróciła i wyszła nad pozycję. Nie mam możliwości i chęci obserwować cały czas notowań/pozycji i reagować na żywo bo wtedy łatwiej o błąd. 
Niestety nie wykonał się scenariusz który ustawiłem. 
Na razie nie udało mi się nic ustawić w konkursie Liga Inwestorów.
Na razie mam nadal problemy ze znalezieniem czasu by ciut lepiej przyjrzeć się platformie.
Taki scenariusz był ustawiony dla pozycji na ropie Brent. Głównym założeniem było iż jeśli buduje się coś na kształt chorągiewki to cena po wybiciu powinna wyjść dynamiczniej B - na razie tego nie zrobiła.
Z perspektywy akcji ceny mamy konsolę - czyli dwa nie zniesione sygnały:
  • objęcie bessy - marubozu
  • objęcie hossy
Cena teraz buja się między 118,8 a 97,6.
Zaktualizowałem też wykres o taką interpretację. Opisując na spokojnie to, co na razie dzieje się na tym rynku, to nie jestem zadowolony z podjętych decyzji.
Fakt patrząc z perspektywy H1 zająłem fajną pozycję, ale mój zakładany scenariusz się nie wykonał, bo liczyłem na 1 - 2 czarne świece.
Niestety w czwartek było rolowanie kontraktu na którym opiera się ten instrument i tutaj nie zdawałem sobie sprawy jak wpłynie to na posiadaną pozycję.

Na koniec ciekawostka wczoraj słuchałem rano radia gdzie wspomniano, że na giełdzie występują spadki oraz iż występuje na rynku pesymizm ze względu m.in. na rosnącą inflację, a co za tym idzie podwyższanie stóp procentowych. Piszę o tym, bo kilka walorów na GPW zachowuje się trochę wbrew tej wypowiedzi. 
Mnie mocno na rynku przeszkadza czynnik ryzyka związany z toczącą się wojną i nieprzewidywalność zdarzeń, które mogą nastąpić. 

Na razie ciężko mi przejść z tu i teraz na szerszy obraz oraz pewną cierpliwość w obranej ścieżce.

Komentarze