Nauka planowania na rynku tydzień 29

Na razie nie miałem możliwość spokojniej przyjrzeć się wykresom. Zauważyłem tylko że dla kabla na interwale W1 stworzyła się f. isb. 

Akurat skończył się kolejny miesiąc a patrząc z jeszcze wyższego interwału również moglibyśmy zastanawiać się nad tą samą formacją świecową.
Jak widać jeden isb wystąpił, a może nawet nadal cena porusza się wewnątrz ś. matki z lutego na interwale miesięcznym.

Tylko jeden dzień jeśli dobrze sobie przypominam udało mi się poświęcić w zeszłym tygodniu na rzucenie okiem na wykresy. Jeśli nawet rzuciłem okiem dwa razy, to nie udało mi się nic udokumentować na ten temat. Kolejny miesiąc minął. Z ciekawszych rzeczy, które mnie ominęły to kolejna reakcja na CD Projekt.
Cena reagowała w okolicach ph 154 zł. Dodatkowo zostało domknięte okno bessy. Na ten moment wydaje się, że zakup w rejonie 160 mógł być ciekawą propozycją. 
Nim jednak doszło do tej reakcji zastanawiałem się czy nie będą chcieli zrzucić ceny niżej np. do 99 zł. 
W maju ukształtował się pin bar na interwale miesięcznym, a 1 czerwca była druga reakcja na wspomniany ph 154. Czy to już jest moment na zajmowanie pozycji B?
Również obserwowałem Allego, ale akurat nie zauważyłem tej reakcji na czas. Jest doji i może w tym tygodniu będzie wiadomo czy konsola 60 - 50, czy może ruch B?
Jeśli chodzi o GBPUSD to widać, że poprzedni tydzień nie przyniósł żadnego rozstrzygnięcia. Chociaż gdybym był patrzył aptekarskim okiem, to mógłbym zauważyć fałsz.
Widać jak cena wyszła nad ph 1,421 i została skasowana. Następnie próba S do 1,411, co daje 100 pipsów ruchu i kolejna akcja ceny.
Dla mnie pewne jest to iż dopóki cena nie zaneguje jednego lub drugiego sygnału, to nadal będzie konsola.
W maju ustawiłem więcej setupów. Część pozycji kilka dni się bujało nim ostatecznie wskoczył wynik setup.
Niestety na wyniku zaważyło zamknięcie 3 pozycji S dla EURJPY. Jedna z nich była nadmiarowa, ale mimo to chciałem ją ustawić. Wynikało to z obliczania wielkości pozycji dla posiadanego kapitału.
Podsumowując chodziło mi o to bym mógł otwierać kilka pozycji, a nie tylko jedną i blokować nią depozyt. Różnica polega na tym, że w początkowej fazie całe depo dzieliłem na 4 i z tej 1/4 części otwierałem pozycję. Zmiana polega na tym, że depozyt dzielę na 3 części i z tej 1/3 części ustawiam pozycję. 
Oczywiście jak co miesiąc także i tym razem dopłaciłem do rachunku ale ze względu na wyimaginowane wydatki tylko 200zł (a nie 300 jak deklarowałem). 
Na razie nadal nie ma się czym chwalić, ale jestem dobrej myśli. Natomiast ubiegły tydzień (przełom maja-czerwca) pokazał mi, że nie ma aż tak dużego znaczenia kiedy oglądam wykresy. Jednak znaczenie ma zaplanowanie wcześniej tego co ew. może się wydarzyć lub czekanie na sygnał PA (akcji ceny).
Ustawiłem taki setup dla GBPUSD. Cena jest kolejny raz w rejonie gdzie następowała akcja ceny.
Na koniec tygodnia pytanie czy na ML System będzie testowanie okna?
Tak oto udało mi się zakończyć tą dwutygodniową naukę składającą się bodaj z 4 dni.

Używam narzędzia do przeglądania ze strony stooq.pl Wykresy HTML5 lub platformy Squaber wykres KGHM.

Komentarze