Nauka planowania na rynku tydzień 25

 

Na początek wynik pozycji dla ropy brent, który nie może mnie satysfakcjonować zważywszy gdzie teraz znajduje się cena. Niestety przez majówką postanowiłem przesunąć SL trochę za wysoko i został on aktywowany, co spowodowało, że obie pozycje nr 4 i 5 się pokryły, a ja wyszedłem na zero. Trochę boli ale trzeba patrzeć do przodu. 
Jeśli chodzi o całość kwietnia, to ja jestem z wyników zadowolony.
Fakt, że nie ma się czym właściwie chwalić, to jednak nie zrobiłem większych błędów.
Na razie GBPUSD nie chce dać mi zarobić. Zobaczymy jak będzie w maju.
Ustawiłem setup nr 7 dla EURJPY na ew. kontynuację ruchu B.
W ciekawe miejsce zmierza cena na wykresie Harper, czy zostanie zamknięte okno hossy?
Następnego dnia poczułem, że jednak może być jeszcze zjazd do np. ph 6 nim coś ciekawego się wydarzy. Używam narzędzia do przeglądania ze strony stooq.pl Wykresy HTML5 lub platformy Squaber wykres KGHM.

Na GBPUSD mam ruch boczny z lokalnymi trendami bym powiedział. Kolejny tydzień cena porusza się w zakresie 1,4 - 1,37 oraz po wyjściu w okolice 1,4 zeszła do 1,383. Następnie utworzyła niższy szczyt 1,395 i zeszła do 1,38 by po otwarciu niewielkim okienkiem powrócić do można by go określić poziomu równowagi 1,39, a gdzie obecnie utworzyła isb combo - czy na coś czeka?
Gdy widzi się jak pozytywnie realizuje się plan, który wcześniej został ustawiony, to buduje mnie to mocno. Przesunąłem już dla tej pozycji SL w okolicach 0,5 początkowej wartości. Jednak tak jak w przypadku ropy dopiero przyszły ruch powie czy będzie coś z tego, czy raczej cena nie będzie mogła utworzyć nowego maksimum?

Wyszedłem też z niefartownych, ale przede wszystkim źle zarządzanych pozycji o których opowiadałem w poprzednim tygodniu.
Dla CDProjektu uśredniłem pozycje dla tego pb, a w dniu wczorajszym padł SL dla całej pozycji. Czekam dalej, ale wydaje mi się, że dalszy ruch ceny może zaskoczyć nie jednego inwestora. Dodam jeszcze, że fundusze grające na krótko na razie mają rację.
Kolejną pozycją, która została zamknięta to pakiet akcji Biomedu Lublin. Liczyłem na wcześniejszą reakcję ceny, ale się przeliczyłem. 
Jak wspominałem wcześniej wkradła się pewna nonszalancja i mocno pokpiłem sprawę. 
Kolejny przykład okna hossy, które jak widać rynek chcę przetestować. Patrząc również z tej perspektywy widzimy, że zbyt mocne i dynamiczne wybicie może być spowodowane kupowaniem plotek oraz pewnym owczym pędem. Wiem jedno nie chciałbym być tym, co kupował po 120, po 100, po 80. Mamy również przykład kolejnego wykresu, który podobny jest do wielu innych, gdzie akcja ceny wykonała pewien bardzo dynamiczny ruch, a obecnie obserwujemy odwrót. Całość wygląda jak balon z którego uszło powietrze po zejściu poniżej 100 może 95 zł.
Na interwale tygodniowym również możemy zaobserwować szereg okien. Mnie akurat zaznaczyło się 4 ale było jeszcze kilka ciekawych w strefie 20 - 40 zł. Z tej perspektywy sprawa, co do przyszłych ruchów ceny nie jest przesądzona. Cena wraca pod 40zł, gdzie można by wyznaczyć ph który cena 3 razy respektowała, a raz przejechała jak walce. Pokrywa się on ze strefą okna z interwału D1, który prezentowałem wyżej. 

Spokojnego weekendowego odpoczynku!

A jakby się komuś jakoś bardzo nudziło to zapraszam do przeglądu kilku wykresów dla interwału miesięcznego po kwietniu.

Komentarze