Nauka planowania na rynku tydzień 24

 
Zaproponowałem takie trzy ph gdzie cena reagowała i zmieniała kierunek. Widzę też czwarty ph na ten moment jednak czekam, co wykona cena.

Ustawiłem setup nr 3 dla pozycji S.
Setup nr 2 to pozycja B dla tej samej sytuacji rynkowej. Nie ustawiałem tutaj TP, ponieważ negacja fałszu to sygnał B.
Dwie opisane wyżej pozycje zostały aktywowane.
Po ś. marubozu wytworzyła się mini konsola i jesteśmy w ciekawym miejscu. Ustawiłem na ropie Brent B.
Gdyby miała być reakcja jedna w przeciwną stronę, to ustawiłem również S.
Gdyby ruch B miał być kontynuowany, to dokładam pozycję B. Jesteśmy w ciekawym miejscu, bo może dojść do negacji fałszu lub jego potwierdzenia gdyby cena wróciła poniżej 130,4.

Jak widać czasami ustawienie odpowiednich scenariuszy może dać interesujące rezultaty. Niestety za wcześnie by cieszyć się z wyniku, bo on jest po prostu nieprzewidywalny.

Wczoraj brałem udział w webinarze Analiza wykresu giełdowego od zera - budowa scenariuszy inwestycyjnych który wchodzi w część edukacyjna platformy Squaber. Cenię sobie osobę prowadzącego, chociaż wcześniej widziałem pana Marcina bodaj tylko na jednej z prezentacji w XTB było to w lutym 2019 Swing trading jako alternatywa dla pracujących. 
Pisze o tym dlatego, że chcę zaprosić na ćwiczenie w wyznaczenia poziomów horyzontalnych(ph) oraz sprawdzenia czy takie podejście do analizy technicznej wystarczy? 
Stawiam sobie to pytanie, bo jedną ze spółek jest Mercator, a w komentarzach czytałem, że dla tej spółki nie ma co stosować AT. Nie chce wchodzi w polemikę czy to ma sens, czy nie - natomiast skupię się na tym, co potrafię czyli wyznaczeniu ph. Skorzystam z narzędzia, które udostępnia Squaber. Jeśli jeszcze nie miałeś okazji zrobić kresek dla tego waloru w ujęciu miesięcznym i tygodniowym, to zachęcam, bo jest to fajne ćwiczenie.

Na początek pusty wykres Mercatora dla interwału miesięcznego. Zapraszam do zastanowienia się czy można wyznaczyć tutaj jakieś ph?

Zaproponował bym taki trzy ph i zastanawiam się czy nie powinno być czwartego. Jednak do oceny sytuacji wystarczy.
Następnie kilka slajdów opisujących jak zachowywała się cena w kolejnych miesiącach - czerwcu, lipcu i sierpniu.
Dopiero we wrześniu pojawił się duży sygnał słabości rynku

Kolejny slajd pokazujący już obecną sytuację. Patrząc z boku na ten wykres historyczny trudno nie dojść do wniosku, że widzimy tutaj dużo emocji. Jednak schodząc interwał niżej będziemy mieli pełniejszy obraz jakie to były emocje. 

Zapraszam na ćwiczenia w wyznaczeniu ph dla Mercatora interwał tygodniowy oraz przejście przez wykres historyczny by zobaczyć więcej szczegółów tego bodaj najwyższego rajdu na GPW w ostatnich latach.

Pierwszy slajd by można było samodzielnie wyznaczyć sobie ph.

 

Moje propozycje kresek dla tego interwału i obrazu rynku od kwietnia 2019 do marca 2020.

Następnie pojawiła się duża Covidowa zmienność na przełomie marca i kwietnia 2020. Jakieś pomysł na poziomy?
Interpretowałbym to w taki sposób. Być może kluczowe było zamknięcie okna po czym ruch ceny mocno przyśpieszył, co również mocno utrudniło by planowanie wejścia w pozycję i ew. TP.
Następnie po braku reakcji na ph 20 (czyli de facto reakcji) widzę ruch ceny aż do 50 - 52 gdzie wydawać by się mogło nastąpiła pierwsza zadyszka. 
Po zatrzymaniu na 3 tygodnie i reakcji obj.b powstał isb combo gdzie cena wyszła jeszcze wyżej pod prawie 90zł.
A później stało się coś co ja nazwałbym euforią na tulipany. Od razu mówię, że nie znam się na fundamentach i analizach spółek, ale taki ruch oglądając już wiele razy i często tak duże okno było testowane ponownie.
Cena wykonała jeszcze jakby to powiedzieć sprinterski rzut na taśmę i osiągnęła poziom 750 by po kilku tygodniach wrócić do poziomu 350 - 450 sprzed wybicia.
Następnie po kolejnych kilkunastu tygodniach powróciła nad skraj górnej granicy okna. Czy będzie test ph 150 tego nie wiem, ale uważam, że prawdopodobnie tak.

Udało mi się przesunąć dwie pozycje na BE+ dla planowanych w tym tygodniu na forex.
Piękny 240 pipsowy ruch spod 129,6 z tylko dwiema ś. czarnymi po drodze. Nos mi podpowiada, że dzisiaj, może jutro osiągniemy ekstremum tygodnia i cena się uspokoi. Z tygodniowego interwału jest jeszcze trochę miejsca do historycznych szczytów EURJPY.
Ropa Brent będzie testować szczyt z poprzedniego tygodnia i może tutaj pojawić się ciekawa akcja ceny.
Zająłem też pozycję na CD-Project po cenie 172. Podjąłem taką decyzję na podstawie akcji ceny na ś. dziennych. Od lutego mamy permanentny ruch spadkowy, ale może będzie podbitka pod 221?
Jest isb, gdyby cena miała wyjść góra , to może jeszcze zahaczy o wskazany poziom.

To był dość trudny tydzień. Popełniłem kilka błędów i nie udało mi się tego dobrze przeanalizować. Analiza Mercatora uzmysłowiła mi, że potrzebuję przekucia wiedzy teoretycznej na wiedzę praktyczną. Sam niestety wpadłem w pewne niepotrzebne kłopoty, bo nie wykorzystałem wiedzy, która posiadam. 
Niestety wpłynął na to kilka innych czynników, a w tej chwili o wszystkich nie mogę opowiedzieć. Popełniłem dwa śmiało mogę powiedzieć karygodne błędy, które w pewnym stopniu wynikły z pewnej niefrasobliwości. Błędy popełniłem kilka tygodnie wcześniej, ale ich konsekwencje odczuwam teraz. Powoduje to, że rzucam sobie niepotrzebnie kłody pod nogi, a później zastanawiam się je naprawić.

Natomiast ciesz mnie fakt jak przebiega praca nad kontaktem z rynkiem. Nie jest łatwo, ale wszystkie planowane i ustawione setupy miały pewien sens i wynikały z konsekwencji wynikającej z tego jak nauczono mnie postrzegać akcję ceny. Oczywiście próbuję dodać do tej wiedzy pewne trudne doświadczenia i refleksje, ale ostatnie tygodnie pracy z wykresami par walutowych i ropy brent uważam za przyzwoite. Nie przekuwa się to jeszcze na konkret w postaci zysków.

Życzę odpoczynku ... a samemu może uda mi się wygospodarować trochę czasu by podsumować to, co na rynku działo się w kwietniu.

PS jako, że ruszyły zapisy mojego rocznika, to zarejestrowałem się na szczepienie przeciw COVID19.

Komentarze