Nauka planowania na rynku tydzień 14

Po 14 tygodniach próby nauki planowania na ten moment z osiąganych rezultatów nie jestem zadowolony. Ciesz mnie tylko sposób kontaktu z rynkiem, a dokładnie mniejsze zaangażowanie czasowe, niż było to w 2020 roku.

Był jednak kontynuowany ruch B.
Sesja 30
Ustawiłem się pod te dwa 2pb ale nie brałem pod uwagę, że mogę ustawić fajne B.
Próbuję podłączyć się pod ruch B.
Ostatnimi czasy czytałem/słuchałem o dwóch spółkach z GPW - MO-BRUK i ML System. Używam narzędzia do przeglądania walorów ze strony stooq.pl Wykresy HTML5.
W obu wypadkach blogerzy informowali w pozytywnych sposób o obu walorach, a co na to akcja ceny?
Dla ML-System cena już próbowała testować dolną granicę okna.
Dla Mo-Bruku na razie jesteśmy po pierwszej sesji gdzie powstało okno.
Natomiast zastanawiam się czy rynek będzie chciał przetestować dolną granicę powstałego okna w obu przypadkach.
Po konsoli opisywanej 2 tygodnie wcześniej cena wykonała ruch do kolejne konsoli i ponownie wyszła górą. Zamieszczam cen slajd, bo mamy tutaj przykład jak rynek lubi testować granice powstałego okna hossy. Na rynku akcji nie zawsze takie testowanie występuje od razu np. coś ma miejsce po wielu dniach, a dokładnie chodzi mi o to, że na foreksie rzadziej dochodzi do sytuacji, gdy brak jest takiego testowania w przeciągu niedługiego czasu.
Przykład 1 CCC
Jak widać kilka miesięcy trwała nim cena ponownie zawitała w zakresie okna, ale jednak tylko delikatnie je testowała.
Tutaj kolejny przykład testowania po wielu miesiącach od powstania okna. Jedynie dodam, że na mniej płynnym rynku jaka jest nasza rodzima giełda do wystąpienia okien dochodzi dość często. Trudno mi opowiedzieć czy wszystkie okna będą testowane, ale cześć z nich szczególnie po dynamicznych ruchach raczej tak.
Ciekawa jest taka obserwacja rynku i akcji ceny tylko czy będę potrafił jakoś to wykorzystać?
Sesja 31
Ponieważ mamy isb, to ustawiłem pozycję S gdyby cena chciała kontynuować oraz
ponowiłem wczorajszą pozycję, gdyby jednak miała iść B. Takie podwójne ustawienie nazywam na alibi. Spodziewam się jednak, że coś tutaj nie zadziała.
Myliłem się i bardzo się ucieszyłem wynikami tych pozycji.
Głównie chodzi mi o to, że ustawiłem się pod trend i ruch B, mógł sugerować fajny profit, ale że tak się nie stało, to udało się wykorzystać ruch S, do zniwelowania straty i osiągnięcia lekkiego profitu. Powiedziałbym użyłem przestrzeni do SL pozycji 39, by rynek ruchem oddał mi moją stratę.
Akurat trafiłem na ciekawy przykład wystąpienia akcji ceny w postaci okien na Sunex i możliwości rozwoju po ich wystąpienia. Należy jednak patrzeć na to jak na pewien wariant, bo są walory, gdzie po wystąpieniu okna cena poszybowała w kosmos i na razie siedzi w chmurach.

Przy okazji rodzimego parkietu to 19 lutego miał miejsce debiut spółki Huuuge. Akurat postanowiłem wykorzystać ten moment na zrobienie kilku slajdów z ruchu ceny.
Interwał M15.
Interwał M5 może ciut lepiej obrazuje i pokazuje kilka akcji ceny, a tak właściwie fałszywy ruch w pierwszej godzinie debiutu.
Można też było sporo na tym stracić gdy osoby zapakowały się walor w złym momencie. Jednak by dobrze ocenić sytuację należy poczekać do 17:00 na zamknięcie sesji.
Na koniec jeszcze jeden przykład okna i możliwego wariantu ruchu ceny.
Tak wyglądało to na ropie Brent i jak widać pojawiły się tam 2 mniejsze okna w ostatnich dniach.

Komentarze