Nauka planowania na rynku tydzień 12

Akurat zaczął się nowy miesiąc, to postanowiłem rzucić okiem jak wyglądał ruch poszczególnych spółek z GPW. Używałem narzędzia do przeglądania ze strony stooq.pl Wykresy HTML5

Czy ten pinbar na Aliorze ma jakieś znaczenie?
Na Azotach dość podobna sytuacja i też pb? Na obu walorach widzę jednak trend spadkowy.
Biomed Lublin, to inna historia, a na ten moment stworzył się isb. Tylko czy rynek nie będzie miał chrapki zejść poniżej 7 zł?
Nasza narodowa gwiazda CDProjekt i mega podwyższony wolumen obrotów, to świadczy o dużym zainteresowaniu i to spekulacyjnym i medialnym.
Dla mnie niedźwiedzi sygnał i ulubiony setup Nialla Fulera - Czym jest formacja Fakey i jak się nią posługiwać? Jedynie co w przypadku Celon Pharmy mnie zastanawia , że cena jest wewnątrz pewnego ruchu konsolidacyjnego, gdzie wiem, że dopóki nie opuście tego rejonu może się w nim pojawić szereg innych ciekawych formacji. Natomiast podstawą każdej konsoli jest przynajmniej jedno fałszywe wybicie, co właśnie się stało.
Kolejna struktura konsoli-zatrzymania ceny tym razem na Datawalk
Kiedyś gwiazda teraz z tego co słyszałem mocno spekulacyjna spółka Eko Export i kolejny wręcz książkowy przykład konsoli.
Harper to dość intensywnie przeze mnie obserwowana spółka, a jeśli dobrze pamiętam to nawet 2 razy ustawiałem dla niej setupy. Na ten moment szukamy niższego dołka?
INC SA to przykład spółki, która w marcu 2020 pokazała dużo siły, gdzie jak wiemy większość rynku oberwała mocno po łapkach.
Kolejna gwiazda naszego parkietu KGHM i zatrzymanie ceny po pięknym ruchu B.
Mabion to przykład zatrzymania ceny w ramach pewnej strefy utworzonej przez spadkową ś. z marca 2020.
Dla MDI Energia pokazuję wykres bo w ostatnich miesiącach pojawiło się zainteresowanie tą spółką i po kilkuletniej konsoli być może w kolejnych tygodniach będziemy obserwować jakąś ciekawą akcję ceny.
Bank Millenium i trzy miesięczny ruch B.
Piękny kilkumiesięczny trend wzrostowy na Mirbudzie. Ostatni aktywny sygnał, to okno hossy.
Mercator i jego niesamowity ruch pod 800zł. Na razie jednak trudno tutaj znaleźć punkt odniesienia gdzie można by ustawić się B.
Widzę na PGNiG pięknego pb.
PKN też był pb i próba jego zanegowania, która nie udała się powodzeniem.
Solar Company i zatrzymanie by długim trendzie spadkowym.
Druga reakcja ceny na Tauronie dla 3zł.
Rynek na Unimot pnie sie systematycznie do góry po wcześniejszym spadku do ph 7 zł. Tak wyglądał styczeń dla kilku walorów z GPW.
Na koniec Dow Jones, ropa Brent, GBPUSD, EURJPY i USDPLN, czyli to co obserwuję na platformie foreksowej MT5.
Na dolarze do złotówki po grudniowym pb mamy teraz ś. ale doji pb, co akurat mnie ciut martwi bo mam pozycję S.
Na kablu (GBPUSD) mamy takie bym powiedział odwróconego pb - wisielca.
Na EURJPY natomiast cena zamknęła się w cieniu poprzedniej ś. i może tworzy się taki isb.
30 największy spółek z US, to ś. spadkowa, ale trudno mi tutaj mówić o jakimś sygnale po tym jak rynek osiągnąć maksimum.

Na ropie Brent natomiast mieliśmy ruch B po wcześniejszym zamknięciu okna bessy i na ten moment cena wróciła nad poziomy powyżej 50$ który widzieliśmy w lutym 2020. Tak zaczyna się kolejny miesiąc rynkowych akcji ceny.

Niższy interwał na ropie Brent podpowiada nam, że w pierwszym tygodniu miesiąca został wykonany ruch B, a od 3 miesięcy cena porusza się bokiem.
Niestety nie udało mi się wyciągnąć z pozycji więcej. Ze względu na dość długo czas oczekiwania i brak ruchu w odpowiednią stronę zamknąłem dzisiaj pozycję. Chciałem też zwolnić depozyt by móc ustawiać inne pozycje.
Niestety nie pozwoliłem zyskom rosnąć. Popełniłem błąd nie czekania na zakończenie ś. Boli mnie to, bo długo czekałem z pozycjami dla USDPLN. Jednak czułem frustrację, że cena jakoś tak się gramoli i mam zablokowane depo.
Tutaj widać, że trudno mi się działa na rynku gdy nie mam odpowiedniego lewara do gotówki, którą jestem w stanie przeznaczyć na inwestowanie. Natomiast to nie lewar spowodował, że się źle czuje, ale moje postępowanie. Dobrze nie sprawdziłem wszystkich parametrów i to mnie zgubiło.
Ogólnie jednak cieszę się, że dolar się osłabia do zł ponieważ zaobserwowałem, że to powoduje wzrostu na GPW, a na tym również mi zależy.
Jednak cena nie zrobiła ruchu nad którym wczoraj lamentowałem. Fakt, iż moment wyjścia z pozycji mógł być lepszy, ale ogólnie kokosów by z tego nie było.

Jeśli chodzi o moją naukę planowania, to ten tydzień nie przyniósł nic nowego w temacie. Był to dla mnie męczący tydzień ze względu na inne prace, które zaprzątały mi głowę. 

Na koniec CDR taka próba analizy.


Komentarze