Nauka planowania na rynku tydzień 9

Sesja 22

Na razie jedna z 3 pozycji, które otwierałem w poprzednim tygodniu jest aktywna. Chociaż zastanawiam się, czy nie może powstać fałsz wyjścia dołem i utworzenie nowego szczytu. Tak czy inaczej mnie cieszy, że pozycja przetrwała tydzień.

Zastanawiałem się nad spółką Harper i wykonałem sobie taką analizę. Slajdy spółek z GPW wykonuję na narzędziu dostępnym na stronie Stooq.pl.

Na interwale miesięcznym widać, że cena reaguje na ph 13. Dla mnie tutaj sprawa jest prosta jak zanegują pb sprzed 4 miesięcy i ś. matkę z isb kombo, który powstał, to spodziewam się ruchu S.
Interwał tygodniowy wskazuje, że cena balansuje między dwoma ph. Z tego obrazu byłbym skłonny otworzyć pozycję B.
Problemem jest D1, gdzie po wystąpieniu fałszu negacji pb i ph cena powróciła i testowała wartość 20, a później okno i powrót poniżej wartość 15. Jak mnie uczono dopóki fałsz jest aktywny, to mogę rozważać B. Pytanie jakie sobie zadaje czy nie lepiej poczekać na zamkniecie okna lub inny sygnał akcji ceny?

Ustawiłem pozycje S, a że akurat powoli zbliża się środek sesji, to w przypadku kontynuacji ew. ruchu S ustawiam taki setup.
Jak pisałem wcześniej spodziewałem się, że może nastąpić taki ruch. Dzisiaj oglądając pozostało mi ustawić na ew. kontynuację ruchu S, gdyby jednak miało dojść do kontynuacji. Niestety wczoraj nie miałem możliwości dobrze ustawić np. B, bo nie wiedziałem jak nisko cena zejdzie.
Na koniec postanowiłem zaszaleć i ustawić na alibi zlecenie dla USDPLN.
Pozycja na S została aktywowana.
Podobnie ustawienie na alibi nie wyszło mi dla GBPUSD.
Natomiast widać, że trend cały czas jest B, a obecnie testowane jest drugie podejście pod maks ostatnich dni.
Niestety nie wiem dlaczego nie została otwarta pozycja nr 29 na EURJPY, cena poszła S jednak pozycja się nie aktywował. Nie znam przyczyny. Być może chodzi o brak odpowiedniego depo do jej otwarcia.

Na razie coś nie potrafię się wstrzelić. Chyba będę musiał iść na jakąś strzelnice poćwiczyć celowanie. Na ten moment aktywna jest pozycja B dla USDPLN.

Z ciekawszych wykresów które miałem przyjemność oglądać na przestrzeni ostatniego tygodnia.
CDProject H2 prezentuje obronę poziomu 240 i próbę podejścia pod lokalne szczyt dla wartości 280.
Na wyższym interwale mieliśmy isb i klasyczne wyjście w tym wypadku B.
Na Mirbudzie trwa na razie piękny trend B. Myślałem, że okno może zostać zamknięte, ale tak się nie stało.


Komentarze