Nauka planowania na rynku tydzień 11

Sesja 26
Wróćmy na moment do ostatniego slajdu poprzedniego tygodnia.

Jak widzimy cena na ten moment boksuje między ph 56,7 a 54,6. W poprzednim tygodniu było zatrzymanie, a w ostatnich jego godzinach kolejna reakcja ceny obj.h.

Osoby, które chciałyby zacząć inwestować lub mocno się nad tym zastanawiają w 2021 roku odsyłam do ciekawej inicjatywy DoradcaTV - INWESTOWANIE 2021: "Dwa światy": kryzys i hossa / #PortfelDTV odc. 1.

Pozycja [CDR] spóźniona, ale liczę na domknięcie okna bessy.
Dokładniej tutaj widać sytuację dla której ustawiłem pozycję.
Na kilku walorach jest podobna sytuacja. Tutaj podpieram się wczorajszą akcją ceny oraz tym jak wykres wygląda na miesięcznym.
Na razie cena próbuje zamknąć spadkowe okno.
Po kilku tygodniach od debiutu akcja ceny na Allegro [ALE] zmierza w stronę otwarcia i lokalnych minimów 65,3 przy otwarciu w dniu debiutu na 60.
Ustawiłem pozycje na Biomed [BML].
Również na Allegro [ALE] ustawiłem pozycje.
Miałem tą przyjemność, chociaż ja wolę powiedzieć nie przyjemność oglądać mocny rajd na CDProjekt [CDR] gdzie w godzinę cena zmieniła wartość o ponad 10%, nawet zastanawiałem się nad ustawieniem pozycji przy 316, ale zawahałem się, a później pociąg odjechał. Jak wspominałem wcześniej, cena próbuje zamknąć okno bessy i na razie skutecznie się to udaje.

Być może na D1 obraz na GBPUSD przypomina choppy market jednak na H3 widać iż ta struktura nie jest dość przypadkowa tylko ma po 3 pkt styku dla górnej i dolnej jej granicy.

Kolejny przykład hibernacji ceny.
Na H3 ładnie widać jak można budować taki obraz przez 3 tygodnie stycznia.
Sesja 27

Ustawiłem ręcznie taką właśnie pozycję. Ogólnie byłem mocno nastawiony na B, bo też sporo przestrzeni z W1 było, ale cena po dwóch pb wróciła do środka i niebezpiecznie zbliżyła się do pozycji nr 37.

Plułbym w sobie w brodę, gdybym nie ustawił tej pozycji S. Niestety mogłem to wczoraj zaplanować, taki właśnie scenariusz.

Podsumowując tydzień mógłbym powiedzieć, że było stanowczo za dużo emocji. Trochę obserwowałem GPW i ustawiałem pozycje. Niestety trochę wpadłem w wir zmian, bo też zastanawiałem się czy może mógłbym np. H2 lub H3 używać na naszym parkiecie, ale ostatecznie nie o to mi chodziło. Chociaż kilka akcji ceny udało mi się zaobserwować, to jednak za dużo tego jest i nie wiele się to różni od forexu. Chodzi mi o stan psychiczny i emocjonalny. Natomiast to, co mogę robić, to obserwować sobie waloru na koniec dnia czy tygodnia i oceniać ich sytuację.

Komentarze