Nauka planowania na rynku tydzień 10

Sesja 22

Postanowiłem zacieśnić SL. Ta operacja jest słabo u mnie wykształcona. Kiedyś ćwiczyłem z osoba p. Andrzej, który miał wydaje mi się coś ciekawe podejście - jeżeli cena zrobiła 1R ruchu to przesuwał na BE. Myślę, że stosując tą prostą zasada mógłbym uniknąć kilka SL. Natomiast z mojej perspektywy gdy ustawiamy z D1 lub W1 ze względu na to, że SL jest szerszy takie praktyki powodowały by czesanie SL. Zresztą dokładnie to stało się w poprzednim tygodniu na kablu (GBPUSD) cena dotknęła SL i dzisiaj była poniżej poziomu zajęcia pozycji.

Tutaj widać jak nie wiele brakło by pozycje nr 27 była nadal dostępna. Na ten moment uważam, że mamy strukturę konsoli. Na razie po 3 reakcji na szczyt, cena stworzyła tygodniowe minimum i obecnie szuka kolejnego szczytu - pytanie czy wyższego?


Ustawiłem 3 takie pozycje, które w pewnym stopniu ze sobą korelują.
Niestety kolejnego dnia zauważyłem, że nie otwarła mi się pozycja nr 33, która miała być przeciwwagą dla pozycji 34. Widać, że brakuje kapitału lub ciut większego lewara, co uniemożliwia odpowiednie ustawienie pozycji. W tym momencie przy obecnym depo nie mam możliwości ustawienie kolejnych pozycji.
Przy takim kapitale jestem dość mocno zblokowany jeśli chodzi o ustawianie 3 - 4 pozycji w danym czasie. Mógłbym ograniczyć ryzykowaną kwotę, tylko wtedy część pozycji mogła by w ogóle się nie otworzyć.
Sesja 23
Nie przypuszczam by miał być taki ruch, ale mieliśmy ś. doji, a cena testuje jej max, jeśli nie pójdzie B, to S jest możliwe.

Tylko jako ciekawostkę akcja ceny na oknie hossy w świątecznym krótszym tygodniu.
Sesja 24

Trochę spóźniony jestem z tym ustawieniem. Wczoraj po isb zastanawiałem się czy cena nie powróci. Dla mnie szkoda, że nie próbowałem tego ustawić. W ten sposób mógłbym być ciut wcześniej w pozycji S. Wolałbym aby cena tutaj zawróciła, ale akurat rynek nie robi tego, co bym chciał.

Niestety pozycja otwarła się tylko dla 0,5R nie było więcej wolnego depo. Po zakończeniu pozycji dla USDPLN planuję uzupełnić kapitał, by nie dochodziło do tego typu sytuacji.

Sesja 25
Dzisiaj mnie olśniło przy okazji ustawienia kolejne pozycji na USDPLN.

Gdy cena podeszła pod poziom wejścia zlecenie powinno się aktywować, a ono zniknęło bez żadnego komunikatu.

Komunikat był, tylko je miałem włączony inny widok. Jak widać, pozycja nie mogła się otworzyć bo brakło kapitału. Natomiast zapomniałem, że lewar 1:30 dotyczy par głównych i o ile w przypadku indeksów oraz ropy pamiętałem, że są inne wartości lewara, to zapomniałem, że dla tzw. egzotycznych także lewar jest inny np. 1:20. Trochę szkoda bo chciałem pokazać, że na tej parze też można skutecznie ustawiać pozycje.
Pozycje skutecznie ustawiać można, ale po prostu jest inny lewar. A tak przy okazji widać, że pozycja nr 34 została aktywowana na SL.
Zamknąłem pozycję 31 i 36, by zmniejszyć wykorzystywane depo. Zostawiłem pozycję nr 37, którą otworzyłem o 0.02 mniejsza niż powinna być nominalnie obliczona przy innym lewarze. Więc, pozostaje mi zaczekać jak będzie ostateczny ruch ceny.

Osoby, które chciałyby zacząć inwestować lub mocno się nad tym zastanawiają w 2021 roku odsyłam do ciekawej inicjatywy DoradcaTV - INWESTOWANIE 2021: "Dwa światy": kryzys i hossa / #PortfelDTV odc. 1.

Komentarze