Nauka planowania na forex tydzień 7

 Sesja 18

 

Początek tygodnia dla GBPUSD zaczął się 120 pipsowym oknem hossy. Patrząc, że cena się zatrzymała, to trudno jest wnioskować jaki będzie jej ruch. Sygnał akcji ceny jakim jest okno o tak szerokim zakresie trudno rozpatrywać w kategorii przypadkowości. Pytanie jakie mogą być warianty na kolejne kilka dni.

Z dalszej perspektywy kilku dni widać, że cena zmierza ku maksowi utworzonemu w środę. Na ten moment dla mnie istotne jest to, że cena nie testowała w żaden sposób zamknięcia z piątku. Kłopotem jest również fakt, iż trudno w tym momencie dołączać się B i ustawiać SL poniżej 2 ś. tego dnia jakim jest pb. Na ten moment wolę ustawić S, bo mam bliżej sufit niż podłogę.

Niestety jeżeli tym oknem cena miała by zmienić obraz rynku, to moja pozycja S powinna zostać zmieciona.
Taki obraz z M1.

Tak wyglądało to z wyższego interwału. Ostatecznie ustawiłem TP na test dolnego ograniczenia okna. Miałem jednak z tyłu głowy, że ostatnie ruchy na tym walorze są bardzo dynamiczne.

Piękny ruch ceny i jestem całkowicie zadowolony z tego jak się zachowała cena. Fakt, że do TP jest jesteśmy na półmetku, ale ogólnie dobrze udało się to zaplanować.

Pięknie to wyszło na rynku US, tylko akurat by mnie wybili na SL, bo chciałem ustawić pozycję po tej ostatnie wzrostowej wybijającej z isb, a cena najpierw zeszła na dół, co aktywowało by zlecenie, a później poszła na maksa wszech czasów, co aktywowało by SL i spadła. 

To, co jest piękne w planowaniu, że ustawiasz pozycję i odchodzisz, a później ew. zastanawiasz się jak dalej może potoczyć się scenariusz.
Sesja 19

Na początek ustawienie zgodne z ruchem ceny.
Rozważałem ustawienie pozycji na 50% poprzedniej ś. ale wolałem ustawić na zamknięciu. Jednak warto planować.
Niestety nie udało mi się ustawić pozycji pod te 2 pb z tego interwału, a szkoda, bo nie wiele to kosztowało.
Na EURJPY widać ciekawą strukturę hibernacji ceny. Widać tutaj balans ceny w zakresie ok 80 pipsów.
Niestety jak widać sporo kosztowało mnie nie ustawienie się pod 2xpb z niskiego interwału i jeden z wyższego. Ustawiam pozycję pod widoczny isb S.

Takie ustawienie nazywam roboczo po swojemu na alibi. W tym wypadku B. Ponieważ okno zatrzymało cenę, może to sugerować mocniejszy ruch B stąd nie ustawiam TP.

Niestety jak się okazało następnego dnia spóźniłem się z ustawieniem pozycji B i nie została ona aktywowana.
Sesja 20
Zgodnie z ruchem ceny.
Dzisiaj może być kluczowy dzień, bo jesteśmy jak pokazywałem wcześniej na granicy konsoli i pytanie jak zareaguje cena, czy S czy B?

Ponieważ akurat znam kogoś, kto ciut umoczył na CDProjekt, to można by na spokojnie zerknąć na wykres tego waloru.

Zdjęcie cyknąłem z serwisu stooq.pl. Analizując poprzednie premiery gier często cena po premierze nie rosła do góry. Trudno mi ocenić na ile i jak wpłynie na wyniki to, że gra Cyberpunkt posiada szereg bugów, a na konsole jest niegrywalna.

Szybko skasowana pozycja S. Na ten moment miałem ciut szczęścia, bo tak jak spóźniłem się wcześniej przy ustawieniu setupu nr 23, tak teraz później ustawiłem pozycję nr 25 co spowodowało by aktywację drugiego zlecenia i 2R straty.

Tydzień był dla mnie trudny, a szczególnie szkoda złego rozplanowania różnych wariantów i możliwości, które wystąpiły na GBPUSD. Na koniec rzut okiem jak ostatecznie sprawa jest rozgrywana na tym walorze.

Kolejne okno, które zanegowało poprzednie sygnały akcji ceny i ostatecznie doprowadziły cenę do testowania okna na które wcześniej ustawiałem pozycje.

Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia życzę dużo wypoczynku w gronie rodzinnym a szczególnie zdrowa i życzliwości dla otaczających nas osób. Niech ten czas pozwoli na refleksje nad tym co chcemy robić i do czego dążymy, by w pełni cieszyć się z tego co mamy.

Komentarze