Nauka planowania na forex tydzień 6

Sesja 13
Początek nie zaczął się tak jakbym sobie tego marzył i została skasowana dość ciekawa pozycja nr 7 na GBPUSD.

Szczerze wolałbym tego nie widzieć na żywo 👎. Praktycznie 2 tygodnie walki zostały skasowane jednym ruchem na początku sesji EU. Z D1 widać, że w piątek był pb, a kto na niego się ustawił S, ten na ten moment może być zadowolony. W ciągu H1 cena zrobiła 120 pipsów ruchu. Szczerze nie lubię być na rynku w takich sytuacjach, które chociaż nie występują tak często, to jednak miałem przyjemność kilka razy widzieć.
Ustawiłem jedną pozycję M1 pod ten ruch i pb, ale nie było oczekiwanego ruchu. Ledwo udało mi się coś ustalić i miałem nadzieje uporządkować sprawy z interwałami, a tutaj taka sytuacja mocno mną zaburzyła. Jednak podjąłem już pewne decyzje wcześniej i mimo różnych prób wiem, że nic więcej nie mogę zrobić. Albo się dostosuję, albo nic ciekawego nie osiągnę. Żeby nie powiedzieć nic nie osiągnę.

Próbuję wdrożyć planowanie i nauczyć się wnioskować na podstawie tego, co widać i co ew. może się stać. Jest to trudne i wymaga trochę wprawy.
Kryteria akcji ceny są jasne, ale przez ten rok pracy zauważyłem 2 rzeczy. Po pierwsze zakończenie lub otwarcie świecy, to często najlepszy moment na zajęcie pozycji, o ile wybierze się dobry kierunek ruchu. Druga sprawa związana jest z czasem. Gdy obserwowałem niskie interwału zauważyłem, że zdarza się sytuacja iż cena idzie np. S i nagle zmienia kierunek, co czasami pokrywało się z zakończeniem ś. H1. Natomiast dana zmiana może wystąpić o każdej porze i godzinie, ale jeśli np. jest rozpoczęty ruch B, to lepiej poczekać do końca H1 niż próbować w trakcie szukać korekty.
Mam nadzieje, że uda mi się to kiedyś pokazać. Koncepcja jest omówiona w tym nagraniu - cykle czasowe.
Planowania jako takiego nikt mnie nie uczył. To znaczy nauka price action przedstawiona przez Niala i propagowania przez nieistniejący portal TylkoPriceAction.pl wskazywała by się przygotować do zajęcia pozycji i być w tym cierpliwym. Jednak obserwując rynek przez wiele lat zauważyłem, że chociaż praktycznie nie wiedząc jak zachowywać będzie się cena, to są pewne okresy, w których dany ruch ceny jest przewidywalny np. ropa od 26 kwietnia przez kilka tygodni miała coraz wyższe minima i dopiero tydzień 26 lipca to zmienił.

Oczywiście ja nie jestem jasnowidzem i nie wiem kiedy taka sytuacja będzie miała miejsce, ale raz na jakiś czas znajdziemy taki ruch na każdym wykresie.
Tutaj na EURJPY widać jak w maju zaczął się ruch.

Tutaj dla odmiany indeks 30 największych spółek US. Cena przez 8 sesji szła B.
Sesja 14

Ustawiam do wczorajszej pozycji kolejny setup S.
Po takim ruchu tym bardziej szkoda, że nie poczekałem chociaż M30, by inaczej ustawić ten setup. Być może jednej ś. brakło by być w pozycji.
Sesja 15
W miarę szybko udało się przesunąć SL, cena wykonała pewien zakładany ruch S.

Piękny ruch udało się złapać i przy okazji ciut podrasować wynik przesuwając TP. Niestety otwierając pozycją przy niewielkim SL zostało mi 100zł wolnego depo. Chciałbym się przyjrzeć jak dopierać R i ew. szerokość SL oraz jaki kapitał początkowy byłby dobry by móc dynamiczniej ustawiać pozycje.
Sesja 16

Na początek takie ustawienie S.

Niestety pozycję 18 ciut popełniłem błąd spreedu. Natomiast prawdopodobnym jest, że mogli by mnie zabrać przy tym niższym zjeździe, co i tak spowodowało by SL. Jedynie co iż gdy by cena nurkowała, to chciałem z ręki zamknąć nr 15 by obniżyć ryzyko. Niestety nie udało się to, bo dzisiaj byłem zajęty innymi sprawami i nie uwzględniłem innego scenariusza.
Sesja 17

W kontekście tego gdzie teraz jest cena trochę szkoda zlecenia nr 15.
Na kolejnym slajdzie widać jak w złym miejscy z perspektywy wyższego interwału zająłem tą pozycję mimo, że sugerowałem się logicznymi przesłankami.
O tym zauważonym fakcie piszę przy okazji 13 sesji rozpoczynającej ten tydzień. Właśnie zauważyłem, że kupując, czy to z H1, czy chociażby tutaj z M20 osiągnąłbym lepszy moment wejścia na jej zamknięciu niż próbując to robić z M5. Oczywiście kupując na zakończeniu M5 było by najlepiej, ale w tym wypadku niektóre M5 miały po 200 pkt.
Natomiast fantastycznie wyglądało to na US30 SL rzędu 2000 pkt a zysk w okolicach 5R. Z M20 było do zebrania coś ponad 1R.
Wychodzi, że na dzisiaj to by było tyle. Nie udało mi się w tym tygodniu zrobić ciekawego wyniku. Nie mam zamiaru promować np. M5, ale czasami fajnie wygląda na nich akcja ceny. Niestety często też ogranicza się to do jakiegoś specyficznego ruchu, po którym należy czekać na kolejny specyficzny ruch.

Komentarze