Ćwiczę price action i mój kontakt z wykresami

Post ten będzie aktualizowany do czasu zakończenia wyzwania 201 setupów, w którym ćwiczę mój kontakt z rynkiem. Jest to kontynuacja tego ćwiczenia ze względu na dużą objętość linkowanego posta. Dodatkowo informuje, że ćwiczenia wydłużam do 253 setupów. Wynika to z tego jak zmagam się z sobą próbując znaleźć odpowiednie i pasujące dla mnie rozwiązania.

Gdzieś czytałem bardzo ciekawe artykuły (percepcja-vs-trading-jak-postrzeganie-rzeczywistosci-wplywa-na-twoje-wyniki oraz 6-bledow-poznawczych-przez-ktore-sprowadzasz-swoj-trading-na-manowce) i one spowodowały, że powiększyłem liczbę badanych setupów o kolejne 50. 
Nr 187
Nr 188
Wyniki dla 187 i 188
Nr 189

Widać, że zielony pb zadziałał, ustawiałem pod konsole.
Nr 190
Nr 191
Nr 192
Wyniki dla 190 i 192 - wyniki się nałożyły i nie widać tego dokładnie.

Nr 193
Zapomniałem o tym setupie i nie zmieniłem jego parametrów.
Nr 194
A przy okazji niezła ś. marubozu na pierwszym planie.
Pa zadziałało, ale ruch był tylko do średniej.
Nr 195
Ruch był zbyt gwałtowny. Nabieram się na takie setupy.
Nr 196
Fałszywy pb.
Niestety często na niskich interwałach przeciągałem pozycje.
Nr 197
Podobnie jw. fałszywy pb, ale niestety tutaj jesteśmy na ziemi niczyjej - na takie ustawienia też powinienem brać poprawkę. Jaki jest trend?
Powiem tylko piękny wynik, chociaż być może warto go było jeszcze mieć.
Nr 198
Nr 199
Wynik dla 198, 199.
Nr 200
Nr 201
Jak pokazała historia fajnie ustawiłem SL.
Cena próbuje negować pb.
Nr 202 
Wynik dla 200, 202

Nr 203 UK
Ustawiłem na 50% zniesienia ś.
Nr 204
Cena doszła do wskazanego TP, ale nie aktywowała zlecenia.
Po takim ruchu ceny usunąłem zlecenie, bo nie byłem pewny czy to nie zmiana kierunku ruchu ceny.
Nr 205
Cena na razie poszła wyżej, z H1 budują negację ś.
Cena w bardzo ciekawym miejscu - na razie nr 205 nie był trafiony jeśli chodzi o moment ustawienia.
Nr 206
Była reakcja ceny i pb zgodnie z tym co wcześniej pisałem. Na razie cena mnie zabrała.
Był fałsz w konsoli. Szkoda, bo cena ładnie dała czas na ustawienie BE.
Nr 207
Nr 208
Ustawienie by nazwa je sytuacyjne - na alibi z 207.
Wyniki 207, 208. Za ciasno ustawiłem SL dla 208 - szkoda. Może też nie warto było ustawić z H1 gdy wiedziałem, że kończę i nie będę widział dalszego przebiegu zdarzeń. Cieszy natomiast piękny wynik nr 197.
Nr 209
Gdyby cena cofnęła i zabrała mnie ze sobą(zlecenie nie aktywowało się). TP jest po za pierwszym ph, ale to jest ustawienie na ew. konsekwencje wynikające z ruchu ceny S. Rzućcie okiem na D1, gdyby zaczął się ruch S gdzie by dojechali?
Chodziło mi po głowie coś takiego, ale mam już jedną pozycję S i nie byłem przekonany do ustawiania drugiej.
Na początku wspomniałem o 2 artykułach, które gdzieś wzbudziły we mnie chęć przemyśleń i uświadomiły, że jedno drzewo nie ma znaczenia - liczy się las.
Zachęcam do zapoznania się z artykułem - Nowa generacja w tradingu. A jeśli chodzi o drzewa i las, to fajnie obrazuje to ten slajd z wspomnianego artykułu.
Wskazany przykład dla UK by się nie sprawdził, a przynajmniej blisko jest SL gdy to piszę, ale dla kabla sprawdziłby się idealnie.

Po kilku dniach przerwy - głównie obserwacji wracam do ćwiczeń. Już mnie korciło ustawiać pod taką sytuację.
Oczywiście mnie po głowie chodziło S, a cena zrobiła B.
Na razie próżno szukać tutaj S - chyba, że chodzi o krótkotrwałą korektę do średniej, co jak widać jakoś szczególnie opłacalne nie jest.
Rynek nigdy nie zabroni mi gdybać. Jednak doświadczenie mi mówi by zachować pewien nazwijmy to rozsądek w słuchaniu kolejnych informacji z rynku. Plan można mieć, ale należy go aktualizować.
Nr 210, 211
Pod scenariusz S. 
Gdzieś pojawiły się emocje, ale by zrozumieć skąd, należy poczekać na końcowy rezultat. W każdym razie na ten moment, dla 3 pozycji ryzyko spadło do 1 - 1,3 R. Więc właściwie pozostaje czekać co będzie dalej.
Wynik 211 - piękny wynik. Dla 210 niestety przetrzymałem i nie udało mi się odwrócić.

Myślałem też o takim ustawieniu.
Na razie byłbym w pozycji, tylko na minusie czekając co będzie z tym pb.
Nr 212, 213
Na alibi, a przy okazji widać, że poprzednia myśl z ustawieniem pozycji ostatecznie mimo nie zbyt trafionego momentu wejścia nadal była by aktywna.
Na razie wynik dla 213.
Nr 214, 215
Może wydawać się bardzo podobna sytuacja też przez kilka H1 cena się zatrzymała tworząc isb, ale tutaj możliwe jest wystąpienie konsoli. Chociaż na EURJPY też jesteśmy w większej H4 konsoli.
Niestety nie ustawiłem TP dla 214, a szkoda, bo już mogłem być ładnie do przodu dla tych dwóch setupów. Obniżyłem tylko SL i czekam, czy cena powróci na ruch B?
Pięknie weszło. Szkoda, że nie dałem TP, bo gdzieś jednak 50% ruchu został zjedzony.
Nr 216

Na razie cena mnie zaprasza do isb. Na razie widać, że z tej perspektywy gdzie indziej powinno być złożone zlecenie. Natomiast tutaj jest nauka połączenia H4 - H1. Dobrym miejscem na wejście był poziom gdzie napisałem "isb".
Wynik znajdziecie tutaj. Liczyłem na większy ruch S.
Nr 217
 Takie coś ustawiłem pod isb.
Akurat dzisiaj było czesanie SL.
Nr 218
Gdyby jednak miał być fałszywy ruch B.
Niestety ale w tym wypadku rynek idealnie sięgnął po moją pozycję by ją usunąć, a jak widać, cena idzie w dobrym kierunku - wniosek, może SL powinien być wyżej...
Nr 219
Gdyby jednak był ruch B i obrona ph.
Niestety z niewiadomych mi przyczyny od czasu do czasu wylatują mi slajdy z posta. Slajdy są ale ich wstawienie jakby się anuluje.
Nr 220
Podobnie jak w piątek ruch ceny czesał SL dla sygnałów z H1.
Takie rezultaty bolą, ale może się nauczę szerzej ustawiać, SL. Trudno jednak aż taki ruch przewidzieć.
Nr 221
Na razie takie alibi sobie ustawiłem. Niestety jest trochę niedoważonych pozycji S, stąd no siłą rzeczy warto było ustawić coś B.
 Na razie rynek daje mi solidną szkołę.
Trochę nad planowaniem powinienem się zastanowić. Bardziej do niego przylgnąć.
Nr 222
Nadal na negację ruchów B.
Wyniki dla 216 i 222. Niestety tak czy siak rynek nie podszedł pod TP, a było blisko.
Nr 223
Jest ph i jest pb czego chcieć więcej?
Pięknie tutaj zadziałał ZZB - moment wejścia z D1, następnego dnia stał się świetnym momentem odwrócenia.
Zastanawiałem się nad takim planem. Chociaż początkowo przyszło mi do głowy by tak jak przechodzi ph czyli na środku ś. ustawić B i S.
Nr 224
Ustawiłem na re-test.

Niestety była duża reakcja ceny, ale też trudno mi było ustawić jakąś pozycję B zabezpieczającą te pozycje.
Nr 225, 226
Nr 226 nie został aktywowany. Mimo, że usilnie szukałem S, a gdy już ruch B się wyczerpał, to nie udało mi się zająć pozycji.

Miął kolejny miesiąc pracy. Statystyka powiedziałbym jest dostateczna. Niestety na jej cień rzuca się pewne możliwości, które się przede mną otworzył i szansa, którą dostałem, a która nie została wykorzystana. Na kilka dni przed końcem miesiąca miałem otworzone bardzo dobre pozycje na EURJPY.

Na dzień przed końcem, a może tak do połowy 29 kwietnia, miałem wirtualny fajny zysk. Niestety, zdawałem się, że jesteśmy w kluczowym miejscu na wykresie.
Jak widać, cena ładnie schodziła jak po schodkach od 13 kwietnia. Niestety nie udało mi się wdrożyć odpowiedniego planu. Wprawdzie niedawno zacząłem planować, to jednak gdzieś przeglądając chociażby ten wykres EURJPY, zdałem sobie sprawę, że są pewne momenty gdy mogę i powinienem być na rynku i takie gdy powinienem być po za nim.
Jak widać z W1 cena mocno ostatnimi tygodniami szarpała góra dół. Niestety akurat byłem w pozycji i w miejscu, gdzie mogło nastąpić odwrócenie. Zdawałem sobie sprawy, że wirtualny zysk nic nie znaczy. Jednak czuję zawód, dlaczego ruch ceny nie mógł być inny?

Rynki nie są łatwe, ale wiem, że często gdy wie się, co robić, to pomagają. Stąd znowu zacząłem się zastanawiać jak ten mój kontakt z rynkiem powinien wyglądać?

Wynik za kwiecień prezentuje się następująco.
Nie ma się czym niestety chwalić, ale nie ma też tragedii. Strata na poziomie 90 EURO. Skuteczność jest niska, ale w granicach moich osiągnięć i raczej wynika z brak podążania odpowiednią ścieżką. W nawiązaniu do ważnego dla mnie artykułu - percepcja-vs-trading-jak-postrzeganie-rzeczywistosci-wplywa-na-twoje-wyniki, to nadal skupiam się na pojedynczych drzewach.

Być może będę musiał zrobić dwa, a może trzy kroki do tyłu. Na razie wracam do niskich interwałów i spróbuję planować moje posunięcia na rynku. Chciałbym by były to sposób planowania, który podobny jest do tego jak planuje się posunięcia na szachownicy. Chociaż nie jestem dobrym szachistą i po za umiejętnością przesuwania figur po szachownicy nie wiele wiem więcej, to jednak gdzieś taka analogia wydaje misie najbardziej trafiona. Mimo, że rynek jest nieprzewidywalny to jednak w większości przypadków mieści się w pewnych powtarzalnych strukturach ruchu ceny.

Na koniec wykres rynku, dla którego przygotowując odpowiedni plan mógłbym w innym tonie pisać to zakończenie.

Zapraszam również na kolejny film z cyklu planowania, który zahacza również o opisywaną tutaj sytuację i moje przemyślenia na ten temat.

Kontynuacja pracy i wyzwania 201 (253) setupy - Nauka planowania #priceaction – dzień sesji 1.

Komentarze