Zagubiony na drodze inwestora

Chciałbym pokazać jak można się czuć zagubionym i zapędzonym w kozi róg, gdy nie ma się jasno wytyczonej ścieżki rozwoju w danej dziedzinie. Zacząłem inwestować w 2011 roku i przez 5 lat nie miałem bladego pojęcia w co się pakuję. Natomiast od roku 2016 trwam w pewnej pułapce, w którą ponownie wpadłem gdzieś prawdopodobnie we wrześniu 2018 roku. Pułapce nie zrozumienia i brak odpowiedniej wiedzy i umiejętności by dobrze wykonać dane rzeczy. Pułapce, z której nie potrafię się wydostać. Chciałem spróbować użyć niskich interwałów by wykorzystać teorię Price Action zdobytą na obecnie już zamkniętym portalu TylkoPriceAction.pl.
Wydarzenia opisane w poście Akcja ceny - tydzień 27-31 styczeń spowodowały, że jestem w punkcie wyjścia z roku 2018. Rok 2019 mogę uznać za pewną stagnacje i złe podejścia do tematu, który tak długo zgłębiałem. Nie wiem czy jest sens starać się zrozumieć wszystko co się działo, bo to już było i tylko ode mnie zależy czy się ponownie powtórzy.

Zaprezentowane cytaty to moje przemyślenia z różnych okresów roku 2019. Wiele już na ten temat pisałem, ale ostatecznie nadal tkwię w pewnym błędnym kole rozumowania i postrzegania siebie na rynku. Jednym z punktów afirmacji, która sobie zapisałem jest
"mniej znaczy więcej i lepiej"
tylko dlaczego robię na odwrót. Takie przemyślenia pojawiały się podczas mojej pracy z wykresami. Zachęcam do lektury.

30 sierpnia 2018

Wkurza mnie to, że nadal czegoś szukam i prawdopodobnie mam nie wyrobiony nawyk prawidłowego kontaktu z rynkiem!

2 stycznia 2019

Cele rynkowe
  • konsekwentne zarabianie
  • poprawa skuteczności, a szczególnie jakości setupów
  • stabilizacja kontaktu z rynkiem, wykresami
  • zamknięcie raz na zawsze sprawy z niskimi interwałami < D1
  • budowa grupy pasjonatów PA (nazwałem sobie ją Rzut Okiem na Akcję Ceny) i czystego wykresu
  • budowa planu spekulacji i inwestowania niebudzącego wątpliwości - co, kiedy i jak mam robić w procesie analizy i ustawiania setupów oraz prowadzenia pozycji
  • usystematyzowanie wiedzy o PA - nauka, planowanie > praca
Każdy z tych lub przyszłych celów powinien wspierać moje życie prywatne, a jeśli ma być kulą u nogi, to muszę go zamknąć lub zastanowić się na ile jest on dla mnie ważny i czy mogę go przeformatować, by nie wpływa negatywnie na moje życie?

20 marca
Włączam do analizy interwał H1. Rezygnuję z interwałów minutowych i innych godzinowych i D1. Pozostaję przy MN1, W1 i H1. Niestety nie mam przygotowanego planu dnia - listy kontrolnej. Powoduje to błędne ustawianie setupów.

Jeżeli nie ma się planu, to jak można się go trzymać?

29 marca
Zmieniam H1 na H4. Chodzi mi o to, by nie widzieć za dużo sprzecznych lub różnych sygnałów.

1 kwietnia
Nie udało mi się skutecznie opanować tego co zaproponował ZW i jego TPA. Za dużo się z tym zmagam i trace czas. Problem z interwałami. Spróbuję nauczyć się .... Nie widzę sensu walczyć samemu, gdy każdy szuka czegoś dla siebie.

5 kwietnia

Znalazłem to czego szukałem, ale przede mną jeszcze sporo pracy, by osiągnac wybrany i pasujący do mnie model.

27 kwietnia

Próby zmiany kontaktu z rynkiem nie dają żadnych pozytywnych efektów. Cały czas popełniam błędy to i cały czas próbuję coś zmieniać. Czym częściej lub dłużej patrze na wykres, tym często nic to nie daje, tylko popełniam błędy. Jest dużo emocji, a najgorsze, że nie ma mnie dla rodziny.
By dalej się nie pogrążać potrzebuję planu i listy kontrolnej, bo bez tego widać, że od 1.09.2018 cały czas nie radzę sobie, bo mi coś nie pasuje. Nie zbuduje planu dnia, to nie osiągnę celu i sukcesu!!!

7 maja

Źle się czuję i szkoda mi czasu by nadal eksperymentować. Widać, że nie znalazłem spokoju. Huśtawka emocji również nie pomaga. Żal mi tego czasu, który już nie wróci. Czasu nie da się cofnąć.

24 maja

Sposób na analizę raz dziennie mi służy. Lepiej się czuję, ale jeszcze nie ugruntowałem się w tym.

16 września 2019 - zeruje konto

24 września

Jeżeli mija rok, a ja tracę cały kapitał, to trudno jest to nazwać przypadkiem. Popełniam błędy - OK, ale czas z tego koła wyjść!

28 listopad

Postanowiłem zmienić interwał na H2 ponieważ trudno mi coś zaplanować, a częste reakcje i pojawianie się różnych f. ś. na wykresie powoduje moje złe postępowanie. Tym samym po 8 ustawionych setupach dochodzę do wniosku, że tak nie chcę. Na razie czuję, że czym mniej mam kontaktu z wykresem tym mniej robię błędów.
To właśnie koło, w które wpadłem ...

11 grudnia

Mam tylko potwierdzenie, że nie o to mi chodzi, czy czegoś jeszcze potrzebuje?

22 stycznia 2020
Wczoraj trwając w myśli S dla US30 ustawiłem tylko pozycje S. Nie dopuściłem informacji, że mogła nastąpić zmiana lub czasowe zatrzymanie. Ponieważ ustawiłem pozycje pod złe  przesłanki blokując swoją otwartość umysłu, to zmieniam M1 na M3. Z perspektywy kilku godzin widać, że M15 ładnie informowała przez trzy sygnały PA jaki może być ruch. Ponieważ jakoś ustawionych pozycji była wątpliwa, to modyfikuje ten podgląd, by nie ustawiać za dużo pozycji. Powinienem ustawić maksymalnie jedną co M15.

30 stycznia

Tak pętla się zatoczyła i dochodzę do wniosków opisanych w wspomnianym poście.
Bardzo bym chciał aby kontakt z rynkiem był naturalny i nie przeszkadzał w życiu prywatnym. ...
Sam chciałbym wyciągnąć z tych tekstów wreszcie odpowiednie wnioski i myślę, że praca nad sobą w procesie stawania się osobą odpowiedzialną na rynku powinna mi w tym pomóc. Chciałbym przy tym zaznaczyć, że inwestowanie na giełdzie może być przygodą. Niektórzy kontakt z rynkiem nazywają sztuką analizy wykresów. Gdy oczywiście wybierzemy drogę analizy technicznej.

Wiem, że ten proces powinien się zacząć od kształtowania siebie, by móc być przygotowanym do inwestowania swoich oszczędności i wiedzieć jak się do tego zabrać. Wierze, że może być to fascynująca droga, w której praca nad osiągnięciem odpowiednich rezultatów zmieni mnie w lepszego człowieka. Ufny w to zapraszam na krok pierwszy

Komentarze