Ćwicze price action - wyzwanie 201 setupów na forex

Nim przejdę do konkretów kolejnej próby i opisu wyzwania polegającego na ustawieniu, prowadzeniu oraz ogólnego ćwiczenia inwestowania czy spekulacji, a może nawet skalpowania przy użyciu metodologi price action. Chciałbym napisać skąd myśl na takie wyzwanie. Dla mnie Price Action, to wiedza zdobyta w dużej mierze (by nie napisać w większości) przez polskojęzyczne opracowania. Wiedzę tą propaguje Niala Fuller oraz propagował zafascynowanego jego osobą dr Zbigniewa Wieczorka. Ja natomiast poświęciłem się temu co przekazał mi podczas nauki i dzielenia się wiedzą dr Zbyszek (z nieistniejącego portalu http://tylkopriceaction.pl/). Tak mocno tym nasiąknąłem, że jestem jak gąbka zabrudzona kawą - można spróbować ją wyczyścić, ale część brudu już nie da się usunąć. Tak właśnie nauka Price Action we mnie wchłonęła. Pozostaje mi tylko zadać sobie pytanie, czy jest coś innego i lepszego, czego mógłbym się jeszcze nauczyć z dziedziny analizy czystego wykresu?
Gdy zastanawiałem się nad tym by prowadzić bloga, to wiedziałem, że posiadam odpowiednią wiedzę, by skutecznie inwestować. Jednak wiedza bez doświadczenia, to jak słowa polityków bez czynów. Zwykłe obietnice (obiecanki cacanki), które mogą frustrować i powodują, że przykleja im się łatkę zwykłych kłamstwa bez pokrycia.
Mogę wiele napisać, ale gdy nie idą za słowami czyny, to trudno wykształcić w sobie odpowiednią postawę. Tak też jest z pracą jaką należy wykonać by stać się najlepszym i osiągnąć najlepsze rezultaty w dziedzinie inwestowania, analizie wykresów price action oraz stawania się profesjonalistą w każdym calu w tej dziedzinie.
Dla mnie Price Action, to jedyna sensowna wiedza(droga), która daje mi przewagę by być zyskownym, co udało mi się w 2018 roku. Price Action to dla mnie Akcja Ceny, którą widzę codziennie na wykresie.
Jednak wiedza to za mało! Można nie mieć wiedzy i stać się specjalistą w danej dziedzinie. Jednak nie można stać się specjalistą mając tylko wiedzę, bo najważniejsze, to praca nas kształtowaniem dobrych nawyków. Te dobre nawyki możemy osiągnąć tylko przez ćwiczenia, eksperymenty i stawiane sobie wymagania. Kolejna trzecia (3) w tym roku moja próba, to właśnie ćwiczenia price action na jak to się mawia żywym rynku. Ćwiczę na rachunku demo, dlatego że szukając odpowiedniej drogi dla siebie na rynku nie posiadam tak dużego kapitału, by robić to na rachunku rzeczywistym, a jak pokazują moje doświadczenia - jak chcesz na prawdę nauczyć się analizy wykresów w inwestowaniu nie musisz tracić gotówki, nerwów, a przede wszystkim zdrowia.
Jeśli nie mam przewagi na rynku, to inwestowanie własnych środków nie będzie się różniło od wrzucania ich do rozpalonego kominka. W świecie jest wiele prawd, ale dwie są niezaprzeczalne:
... ty jesteś jak zdrowie; Ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie, Kto cię stracił. - Adam Mickiewicz
Nie polecam tracić zdrowia, tylko dlatego, że trudno jest trafić na odpowiednie publikacje czy osoby, które potrafią nauczyć cię inwestowania. Druga prawda:
Czasu nie można cofnąć, ale można go nie stracić. - Jeanette Winterson
Ja straciłem bardzo dużo czasu na niewłaściwą naukę inwestowania i próby stania się chociaż dobrym inwestorem.

Czas na moje kolejne wyzwanie, które będzie polegało na ustawieniu 201 setupów na rynku forex, dla par walutowych EURUSD, GBPUSD, USDJPY, oraz złota (XAUUSD) i indeksu US30 - czyli Dow Jonsa.

Po tym jak poprzednia próba nie zakończyła się pomyślnie. Postanowiłem dokonać kilku zmian:
  • budżet to kwota około 500 Euro - rachunek jest w Euro
  • liczbę prób ustawienia setupu ustawiłem na 41 - oznacza, to iż co najmniej 41 setupów będę mógł ustawić nim zabraknie środków
  • z tego wynika iż R = 12 Euro - tyle ryzykuję w jednej transakcji
  • na ten moment wyklarowała się praca na interwale M5 i H1, oraz H4 jako niższych interwałów
  • docelowo chciałbym też ustawiać pozycje dla D1, a może nawet W1, ale to gdy będę widział pozytywne rezultaty mojej pracy
  • gdy na rachunku zostanie poniżej 50% kapitału w okolicy 200 Euro, to uzupełniam kapitał i uznają próbę za zakończoną porażką
WPROWADZONE PO WPADANIU W OVERTRADING
  • nie oglądam rynku, gdy śpię krócej niż 6h
  • ustawiam maksymalnie 5 setupów
  • koncentruje się na jednym rynku - wybrałem US30
  • patrzę na wykresy, gdy chcę ćwiczyć-ustawiać setupy tylko przez ograniczoną czas - nie dłużej niż 2h, chyba, że przechodzę w tryb tylko przesuwam SL (nie ustawiając kolejnych pozycji) zgodnie z zasad pozwól zyskom rosnąć
No to czas brać się do pracy. Analizy dla poszczególnych setupów znajdują się w osobnym co tygodniowych wątkach. Wydaje mi się, że będzie to dla mnie wygodniejsze do oceny poszczególnych setupów (i przeglądzie dziennika), które nie utoną w wykresach innych analiz.
Nr 1, 2, 3 - EURUSD
Ustawione pod analizę.
Wynik uważam, za dobry. Nie ustawiłem TP Nr 3 w okolicach SL Nr 1 by wyzerować stratę. Szkoda bo czaiłem się na B, tylko reakcja ceny była zbyt gwałtowna, a 1R zysku by weszło pięknie.
Po prostu z M5 nie było jakiegoś fajnego nie dużego np. pb.
Jak widać, to co mogło się wydawać jako obrona poziomu i jego fałsz, było jedynie ruchem do górnej konsoli. Na więcej w tym momencie rynek nie pozwolił.
Nr 4
Zgodnie z analizą.
Czasami gwałtowny ruch ceny jest naszym sprzymierzeńcem 😋.
Później jednak znowu cena konsolidowała.
Nr 5
Być może zbyt optymistyczny jest TP, ale rynek odpowie na pierwszym ph.
Jak widać, cena jednak poszła do gór. Zlecenie nie zostało aktywowane.
Nr 6
Pod możliwą sekwencje S.
Dla mnie to jest niesamowite - jaki jest potencjał, niesamowite.
Nr 7
Ustawiłem pod wybicie z isb i ew. ruch do ostatniego punktu zwrotnego.
Nr 8
Ustawiłem też pod ew. negację tego ruchu.
Brak wcześniejszego rozpisania rynku i ew. korygowania ph spowodował, że totalnie źle ustawiałem pozycje. 
Nr 9
Gdyby jednak cena chciała zanegować pb. Zlecenie się nie aktywowało.
Nr 10
Możliwe też, że jednak zaczęła się sekwencja B.
Nr 11
Oj, gdy uzupełniałem dziennik zapomniałem, że mam to zlecenie i dodałem kolejne. Czekam do pierwszej odwrotnej M5 i ustawiam BE(pozwól zyskom rosnąć) lub zamykam...

Nr 12
Czekałem na takie uklepanie i zapomniałem o nr 11.
Jak widać rynek błędów nie wybacza.
Nr 13
Pod taką analizę ustawiłem. Zlecenie szczęśliwie się nie aktywowało, rynek poszedł B.
Nr 14, 15
Nie był to fartowny ruch, ale bym dobrze przeanalizował z czego się to wzięło. Będzie to naprawdę wielki dla mnie plus, gdy zrozumiem co się tutaj stało.
Nr 16, 17, 18
Kluczowe jest zrozumienia, że łapiąc dołki SL powinien znajdować się szerzej. Tutaj pozycje 16 i 17 są tego przykładam. Gdybym dla każdego B (z tego zdjęcia) ustawił SL poniżej 1,078, to rezultaty były zgoła inne i co najważniejsze nie było by straty.

Nr 19
Dlaczego B? Bo cena była na odpowiednim ph.
Dzięki odpowiednio ustawionym pozycją i pewnej dozie szczęścia udało się ładnie wyciągnąć rynki dla pozycji 16, 17 i 19.
Nr 20, 25
Obydwie pozycje ustawione pod wybicia, jednak w obu przypadkach nie liczył się moment wejścia, a dobrze ustawiony SL.
 Tutaj jeszcze próba udokumentowania prowadzenia pozycji. Akurat powoli kończyłem to za wiele przestrzeni nie zostawiłem na ruch ceny.
Wynik bardzo udany, ale tylko to mnie cieszy - reszta jest do poprawy.
Nr 21
Ustawiałem się pod sek. S.
I szybko rynek mnie zweryfikował, co do tego planu.
Nr 22, 24
Ustawiałem się pod isb, tylko gdzieś nie pomyślałem jaki mamy obraz rynku.
Jak nie mam odpowiednio rozpisanego rynku i próbuję łapać się na reakcję ruchu ceny, to widać rezultaty.
Nr 23
Idealne PA pb, jedynie moment wejścia mógł być nieco niżej, jednak to drobny szczegół.
Tutaj szkoda mi, że się nabrałem na takiego dziwnego pb, a tak patrząc na wykres ustawiłem wejście na poziomie wewnętrznym.
To co było też dobre, to dla nr 23 przesunąłem TP. Fakt, że cena później mocno eksplodowała, ale mnie już nie było przy wykresach. Przy okazji widać było co się dzieje i jaka może być dynamika ruchu po negacji pb.
Nr 27
Trochę się denerwuję. Chciałbym dobrze wypaść. Cena na razie robi swoje.
Nr 28
Ustawiłem pod szukanie ph zmiany ceny przy minimum ś. od której poziom wyznaczyłem. Na razie rynek pokazuje, że to nie jest to czego szukam.
H1 podpowiadał by uważać, a ja miałem przygotowane znaczniki na B.
Tak czy siak dużo nie brakło.
Nr 29
Bardzo podobna sytuacja jak wcześniej miała miejsce na kablu, tylko tutaj ph nie był dla mnie czytelny.
Możliwe, że cena utworzy fałsz negacji pb. Stąd przesuwam SL. Inną ciekawa opcją byłoby otwarcie pozycji B z TP na pierwotne SL otwartej już pozycji.
Akurat w tym wypadku odwrócenie pozycji zamiast zawężania SL zadziałało by idealnie. Ale skąd mogłem wiedzieć, że cena chce lub może zawrócić?
Nr 30
Trochę niepokoje się tym co pokazuje H1, ale jest sygnał, to ustawiam. Jest...
... fajny wynik - akcja ceny pięknie zadziałała 😇.
Nr 31
Ustawiłem na kontynuację sekwencji S, ale myślałem o TP w okolicach ph.
Nr 32

Tutaj miałem po prostu szczęście, a komu sprzyja szczęście????
Lubię takie sytuacje, gdzieś dzisiaj udało mi się załapać na taki ruch przy furze szczęścia i pewnie gdybym miał tam 10 lotów otwartych rynek cofną by się te 0,35 by aktywować SL. Też pozycję można było lepiej prowadzić, ale podobno zwycięzców się nie sądzi...
Jak dla mnie wynik bardzo fajny.
Nr 33
Za wcześniej ustawiłem się pod S. Cena dała lepsze możliwości zajęcia pozycji.
Wynik jest taki jak powinien być 😀.
Nr 34
Szukałem dołka i korekty.
Szkoda, że mnie przypadkowo zabrali.
Nr 35
Ustawiłem pod koniec świecy H1 licząc na korektę.

Niestety akurat pojawiła się większa płynności i wyrąbali mnie, a szkoda, że nie ustawiłem na max. przed spadkiem. Gdyby tak nie zakleszczać się na jeden ruch?!?!
Nr 36
 Dobry moment na B, tylko trochę przespałem...

Pojawił się sygnał S, który nie został zauważony.
Nr 37
Tutaj ustawiłem pod obronę ew. fałszu.

Niestety cena zeszła niżej i tworząc niższy szczyt zabrała mnie ze sobą - powinienem po zejściu niżej usunąć zlecenie, bo nie zadziałał pierwotny plan.
Tutaj był moment w którym wszedłem w overtrading i nie potrafiłem myśleć racjonalnie co robi rynek i jakie z niego płyną sygnały.
Nr 38, 39

Ustawiałem na wybicia i właściwie w tym samym miejscu 2 pozycje.
Rynek karci za takie nieprzygotowane setupy.
Nr 40, 43
Ustawiono dla pb i późniejszego doji z H1.


Bardzo fajnie udało się załapać ruch i po kilka bardzo słabych ustawionych pozycjach wcześniej, bardzo dobry wynik.
Nr 41

Powoli wychodziłem z overtradingu i zacząłem myśleć, a też rynek się zatrzymał i mi pomógł.

Tutaj niestety ustawiłem pod wybicie z M5 niestety źle ustawiłem SL.
Nr 42
Ustawiłem na utrzymanie i isb.
 Myślę, że nie ma się co czepiać, ale spokojnie, mogłem zaczekać, jak dobrze widzę prawie 10 min.
Jak widać, cena zahibernowała, taka konsolo podobna struktura ceny.
Nr 44
Dość szczęśliwie, że mnie nie zabrali ze sobą. Pozycję tą musiałem przesuwać, bo mam dla niej wynik po kilku H4 dopiero.
Wejście było idealne nie ma się czego czepiać.
Nr 45
By pozycja mogła przetrwać musiałem coś przy niej zmieniać, bo nie wytrzymała by tego ruchu powrotnego, który widzimy na kolejnym slajdzie.

Wynik lepszy niż moment zawarcia transakcji.
Nr 46, 47, 51

Bardzo spokojnie ustawienie pod PA, trochę zachowawczo.
Jedynie szkoda pozycji 51, akurat rynek zabrał mnie. Wydaje się, że lepiej było ustawić przy ph z SL poniżej kolejnego ph.
Nr 48

Nr 49, 50


 Tutaj dobre rozczytanie początku sesji.
Nr 52
Można zadać pytanie jakie jest trend?

Tak to bywa przy łapaniu dołków. 
Nr 53
Pomysł się udał.

Tylko, że był sygnał przeciwny wybciei z isb i obrona ph 25242,6.

Nr 54, 55

Gdzieś udało się złapać zatrzymanie, ale...
bo pytanie pozostaje bez zmian jaki jest trend? Nie udało mi się odpowiednio reagować na zmieniającą się sytuacje na rynku.
Nr 56, 57, 58, 59
Na koniec dnia chciałem coś spróbować i nie wiele brakło by się udało odnieść sukces, ale niestety niepotrzebnie zmieniłem ustawione TP.

Pierwsze dwa zlecenia były źle ustawione, nie wyczułem ew. innego miejsca odwrotu, chociaż miałem na spuście możliwość wyjścia na zero dla nr 56.

Nr 59, 60, 61, 64


Ogólnie niezłą sieczkę sobie zaaplikowałem ... wystarczyło dobrze popatrzeć i się przygotować, gdzie najlepiej było by ustawić SL.
Prosta analiza i można sensowniej ustawiać pozycje, ale tej analizy zabrakło - dlaczego?
Nr 65
Nie aktywowało się.

Nr 62, 63, 66, 67, 68


Złapałem niedźwiedzia i jechałem na nim ile się dało.
Gdybym na tym poprzestał byłby fajny wynik, ale się dopiero rozkręcałem 😇.


Nr 65, 69, 70, 71, 73, 75


Tutaj cena się zatrzymała i hibernowała łapiąc mnie na kolejnych SL, ale znowu...
... poczułem krew dla 65, 70, 73, 75 - niestety tym razem nie udało się wyciągnąć więcej.
Nr 76, 77
Marząc o B i nowych szczytach zapomniałem, że rynek to nie wróżka, tylko ...organizm, który niszczy nieprzygotowanych.
Nr 78

Oby więcej takich pomysłów inwestycyjnych.
Można było więcej wyciągnąć.
Nr 79
Ostatecznie pierwotna pozycja nie weszła, a ja ją przesuwałem, aż...

Przetrzymałem ją za długo. Widać chciałem by rynek poszedł S z D1. Co ciekawe, to był dzień w którym rynek zrobił pb, najpierw wybił nowy szczyt, a później nowe minimum. Później utworzył już tylko nowe szczyty.
Nr 80, 81, 82, 83, 84
Niestety kolejna garść setupów nie była tak udana.
Nie można mieć wszystkiego, ale doświadczenia nie da się kupić. Tak ku przestrodze sobie dodaje taki obraz.

Czemu ku przestrodze? Bo nie tego szukam. Byłem blisko uzyskania bardzo fajnego wyniku, ale jednak jeszcze daleko bym był systematyczny - trzeba zerwać z pewnymi przywarami.
Nr 85

Na konie dnia rzuciłem okiem na US i nic fajnego nie wymyśliłem.

Na ten moment, analizy akcji ceny dla niskich interwałów, będę zamieszczać tutaj. Ponieważ rozbicie na dwa wątki mi przeszkadza.
Dla MetaTradera 5 zastosowałem wskaźnik My Big Bars MT5, który rysuje świecie z wyższych interwałów. Od roku zmagam się z tym na jakim interwale ustawiać setupy, ale gdzieś olśniło mnie po wydarzeniach z poprzedniego tygodnia.
Nr 85
Ustawienie na wybicie tej a`la doji czarnej.

Tylko tyle, że nie ustawiłem dokładnie na jej wybicie i zabrali mnie ze sobą nie w tym kierunku co trzeba. Nie lubię tak tracić, bo to znaczy, że ogólnie był to lipny pomysł.

Nr 86

 Nr 87

Być może udało by się ustawić na BE i czekać co zrobi rynek.
Nr 88
 Pojawił się isb i ustawiłem go S. Jako korekta wcześniejszego ruchu S.


Nr 89, 90
Ustawiłem isb B i S.
Widzimy tutaj 4 wyniki z dzisiaj. Niestety przez kilka świec mnie nie było, a cena balansowała w konsoli. Po powrocie nie potrafiłem ustawić pozycji B.
Nr 91
Kolejny isb, ale teraz w ciekawszym miejscu. Niestety dość szeroki.
Źle się odświeżył wykres, a szkoda, bo widać, że cena zaczęła ruch B. Też myślę, że gdy jest taki isb, to jeśli po 2 - 3 świecach cena nie robi ruchu jak dla nr 98, to powinienem odpuścić i usunąć zlecenie. Myślałem, jak ustawić B, ale znowu nie dąłem rady i to dwa razy.
Nr 92
Nie jest to jakieś uparcie się na S, ale zdziwienie, że cena szybko poszła B.
Uważam, że słaby wynik jak na potencjał pozycji i możliwość odwrócenia.
Nr 93, 94
 Ustawienie na alibi dla isb, może tym razem dobrze to rozczytałem.

Nie powinienem takiego ruchu ceny dotykać nawet. Jak chce być mądrzejszym od rynku to wynik widzicie. Znowu też widzimy, że jest pewien stan rynku, który w ogóle nie odpowiada ustawieniom pod wybicia.
Nr 95

Ustawienie pod doji, nie zdążyłem ustawić B, tylko S poszło.

Chciałem usunąć zlecenie, ale nie zrobiłem tego.
Nr 96, 97
Tym razem cena zrobiła większy ruch. Ustawiłem takie warianty, chociaż nie wiele odbiega to od kiepskich setupów z poprzednich slajdów.
Nr 98

Chyba chciałem jakiś mikro skalping zrobić TP mi się z KW przypadkowo pokryło 😞.

Konia z rzędem za takie ustawienie pozycji, ale też widać, kiedy rynek jest w odpowiednim ruchu, a kiedy zwalnia i lepiej go nie dotykać.
Nr 99, 100, 101


Ustawiłem po wybijaniu ceny B z drobnej mini konsoli.
Pozycja 100 mogła być mega przełomowa na moje wynik.

Czasami jednak tak to bywa, że wiatr wieje w oczy i nic się nie poradzi. Chociaż gdy się bliżej przyjrzymy to zobaczymy pewną ciekawostkę, a może to miraż?

Drugi raz zrobili to samo z koniem, ale jaja.

Doji, która nie miała testowanego cienia w tym wypadku dolnego.

Nr 104
Abstrahując, że nie byłem odpowiednio przygotowany, powiem tylko, że o 2 minut za wcześniej.

Wynik mnie nie dziwi.
Nr 102, 103, 105
Wynik bardzo fajny i szkoda iż ruszałem kabla.
Nr 106

Nie zdawałem sobie sprawy z tej pozycji. Dopiero gdy robiłem statystyki zauważyłem, że mam pozycję. Nie mam też zdjęcia jej zajęcia. Wiem, że wczoraj testowałem jak szeroki SL mogę ustawić przy tym kapitale. Stąd ustawiłem kilka pozycji, ale to się ostała. Nie usuwałem jej, ale rynek był w ładnym trendzie S. 
Nr 107

Dlaczego B, popatrzcie na 5 ś. od końca - brak cienia.
Spreedem mnie wzięli, bo cena nie doszła do wskazanej wartości. Mam nadzieje sobie to poprawić w EA, bo do ceny był dodawany większy spreed niż na rynku się pojawia - oczywiście mówiąc o normalnych rynkowych warunkach.
Nr 108

Ale pomyślałem również o tym, że często ciężko mi się dołączać do trendu, a jaki tutaj jest trend?
Nr 109

Ustawiłem się pod ruch S. Tak patrząc teraz ciut dziwne miejsce, w cieniu ś. spadkowej.
Nr 110

 Gdyby ten pb okazał się przystankiem na drodze S i ew. ruchem B.
Niestety to nie był ten pb. Podsumowanie wyniku 107, 108, 109, 110.
Dzisiaj to już drugi też raz, gdzie źle przesunąłem SL, akurat gdy to piszę cena zeszła jeszcze niżej. Niestety taka decyzja wiązał się też z tym, że chciałem dzisiaj zakończyć.
Także szkoda, tego ruchu, a też możliwie jest negacja pb z M30 i kolejny zjazd. Nie czuję się zbyt komfortowo wiedząc, że można było sobie chociaż 1R przytulić.
No i na koniec co by było, gdyby pozycja 100 miała SL min. 150 pkt.
Taka tylko ciekawostka, bo patrząc na ten wykres mogę czuć tylko, złość, żal, smutek. Na oko było by ponad 10R, ale może lepiej bym przez 10 sesji po 1R wypracowywał niż trafiał na takie ruchy.

WPROWADZONE PO WPADANIU W OVERTRADING
  • nie oglądam rynku, gdy śpię krócej niż 6h
  • ustawiam maksymalnie 5 setupów
  • koncentruje się na jednym rynku - wybrałem US30
  • patrzę na wykresy, gdy chcę ćwiczyć-ustawiać setupy tylko przez ograniczoną czas - nie dłużej niż 2h, chyba, że przechodzę w tryb tylko przesuwam SL (nie ustawiając kolejnych pozycji) zgodnie z zasad pozwól zyskom rosnąć
Obecnie krzywa kapitału nie zachwyca, ale tak może się zdarzyć gdy występują turbulencje, gdy niewłaściwie postępujemy na rynku forex.
Nr 111

Na razie cena konsoliduje, jesteśmy przy dolnej granicy, ustawiam B.
Nr 112
Zlecenie nie aktywowało się.
Nr 113
Na kontynuację ruchu.

Bardzo dobry wynik. Jeden z lepszych w tym roku. Też patrząc jak się to budowało, to przy odrobinie szczęścia było jeszcze 2 R do wzięcia dodatkowo.

Nr 114

Doji ustawiłem pod ruch B.


Przesuwam SL, na ok 30% całego SL.
Szkoda, że ciut źle prowadziłem pozycję.
Nr 115, 117

Na razie na kontrę. Przesuwałem zlecenie i akurat trafił się pb z M5.
Spięty, ale rynek robi swoje.
Wynik może nie zachwyca, ale fajnie to zrobiłem. Jak napisałem szkoda, że nie dołożyłem B po drugim pb
Nr 116
PA negacja pb. Przesuwałem zlecenie by weszło po pb z M2.
Tak wygląda przeciągnięcie pozycji. Nie zareagowałem również na 2 pb i nad tym się trzeba zastanowić.
Nr 118


Trochę za wcześnie, jak pokazał rynek i złapali mnie.
Nr 119

Niestety tutaj też mnie zabrali. Chyba powinienem poczekać do końca ś. M30.
Szkoda, że też na ten sam poziom wybicia ustawiłem co przy różnym spreedzie się nie opłaciło. Obym wyciągnął dobre wnioski.
Nr 120

Nr 121, 122, 123, 124



Nr 125, 126, 127, 128
Nr 129, 130, 131


 Nr 132, 133, 134, 135


Nr 136

Miałem pewne obawy związane z dwoma świecami bez cienia.
Pozycji było za dużo, jednak zdawałem sobie z tego, a rynek postanowił wykonać czesanie SL.
Niestety doszedłem również do tego, że w tym wypadku overtrading i błędy, które mają miejsce podobnie jak wczoraj zaczął się na niższym interwale, a później nie dopuszczałem możliwości, że cena może inaczej zareagować. Dzisiaj byłem spokojniejszy. Niestety kolejna próba dobiegła końca.
Była to trzecia(3) próba. Zostało mi 240 Euro, co mocno ograniczyło by elastyczność ustawiania pozycji.
 Jak widać do 140 setupy jeszcze jakoś się trzymałem, ale potem zwieracza puściły ;-0.
Tak natomiast wygląda strata R dla wyzwania 201 setupów. Obecnie wykonałem 136 setupów i pozostało niecałe 70, by zakończyć to wyzwanie. Kluczowym jest czy uda mi się trzymać prostego planu? Dla przypomnienia:
  • nie oglądam rynku, gdy śpię krócej niż 6h
  • ustawiam maksymalnie 5 setupów
  • koncentruje się na jednym rynku - wybrałem US30
  • patrzę na wykresy, gdy chcę ćwiczyć-ustawiać setupy tylko przez ograniczoną czas - nie dłużej niż 2h, chyba, że przechodzę w tryb tylko przesuwam SL (nie ustawiając kolejnych pozycji) zgodnie z zasad pozwól zyskom rosnąć
Jeśli się uda, to wiem, że powinno być dobrze. Na razie diagnozuje problem overtradingu. Konto jest gotowe na kolejną próbę. Szkoda, bo wczoraj myślałem, że wystąpiły jakieś problemy sieciowe i 2 razy zasiliłem sobie konto po 200, co powoduje, że mam ciut więcej gotówki, niż chciałem. Jednak na sam test nie wpłynie to negatywnie.
Nr 137

Ryzykowane, bo widzimy spadkową ś., ale podobno koto nie ryzykuje ten nie ma, ale tak naprawdę chodzi o to by coś zaplanować.
Żałuję tylko, że nie pomyślałem na wejście przy 50% zniesienia tej świecy z M30. No i ciut może poleć, że cena zatrzymała się idealnie na SL.
Nr 138

Ustawiłem pod negację pb.
Koryguje zlecenie po tym jak cena zeszła niżej.
Nr 139

Przesuwam TP(138) i SL(138,139) dla pozycji - pozwól zyskom rosnąć, tnij straty.
Piękne wyniki, ale też jest trochę rzeczy do przemyśleń i poprawy.
Nr 140

Ustawiłem na alibi, chociaż chyba zbyt pochopnie. Nie musiałem tutaj korygować momentu wejścia, takie niepotrzebne przyzwyczajenie.
Cena poszła B - super trend.
Nr 141

Pod isb na lokalnym ph.
Przesuwam SL blisko wejścia. Duży pb, ale tak malowany, że trudno się pod niego ustawić.
Nr 142
Ustawiłem na korektę ruchu, ale w zakładanej fazie rynek jej nie zrobił.
Nr 143, 144
Ustawienie na alibi, ale nie do końca bo B i S nie udało mi się wykonać w tym samym momencie i jest pewien spreed. Niestety zeszedłem na M1, ale zrozumiałem błąd i tylko czekam na rozstrzygnięcie. Gorsze jest to, że ograniczyłem sobie pole manewry wykorzystując dzienny limit dla zawieranych pozycji - szkoda.
Akurat mogę podsumować te 4 setupy wspólnie.

Tutaj jeszcze obrazek dla otwartych pozycji i też od razy widać, że cena zareagowała na 50% zniesienia ś. popytowej.

Wynik przyzwoity. Szkoda, że szansa była większa na dodanie kilku R tego co dawał rynek. Trochę niepotrzebne było zejście na M1, gdy akurat rynek się zatrzymał. Rodzi to niepotrzebne emocje.
Nr 145, 146

Wynik akurat mnie nie cieszy, bo powinienem przy dwóch pozycjach S, zobaczyć PA - pb, a że akurat sobie takie lokalne ph ustaliła cena, to mnie to nie powinno dziwić.
Nr 147

Ponowiłem po wyczesaniu SL-a dla nr 146. Pojawił się isb i doji.

Tym razem rynek nie chciał się podzielić, a z drugiej strony dwie sytuacje przespałem.
Nr 148
Pod ruch S.

Nr 149

Natomiast możliwy jest też ruch B.
Nr 150

Drobny błąd na zdjęciu napisałem 147, a chodzi o nr 148. Podobna konfiguracja ś. pb jak analizowałem wyżej. Tylko tutaj pb jest bardziej soczysty bym powiedział.
Nr 151
Za późno to ustawiłem.

Wynik nie jest dodatni, ale też nie ma tragedii. Jakoś ubolewam nad ustawieniem pozycji nr 151.
Nr 152
Pod ew. pb fałszywy.

 Akurat trafiłem na wielką zmienność i tylko delikatnie przesunąłem SL.


Ruch ceny był bardzo wahadłowy i poszedł SL.
Nr 153
Nie zdążyłem nawet zareagować, cena skakała jak górska kozica i zamiast sell stop, to mi się sell limit ustawiło.

Cena jednak z jakiś powodów respektuje pewne poziomu po narysowaniu. Nie chodzi mi o ph, ale o to, że pojawia się jakaś formacja X i ona przez pewien czas nie jest negowana i wtedy SL może być dość ciasny.
Precyzyjniej się chyba tego nie dało otworzyć.
Nr 154

Nr 155 
Przypadkowo, ale jak cena idzie to idzie.

Cieszy mnie to, bo polowałem na S, ale się nie udało w lepszym timingu. Natomiast negacja wcześniejszych sygnałów PA, spowodowała, że cena ładnie poszła, a też utworzyła sekwencje S.
Nr 159

 Nr 160
Nr 161

Ustawienie pod isb.
Dla mnie szkoda, bo diagnozę rynku zrobiłem już po fakcie. Jedna z zasad Niala Fullera - planuje zachowania na rynku.
Szkoda pozycji nr 161 bo złapano mnie na cieniu, a jak widać pb (12:25) nie został zanegowany. Trochę szkoda mi też pozycji 160, bo akurat ją kilka razy miałem w okolicach wejścia.
Podwójnie szkoda, bo mogłem i nawet miałem takie myśli by otworzyć B, ale tego nie wykonałem. Też trochę zastanawiam się dlaczego uparłem się na te S widząc taki wykres. Przecież trwało testowania okna.
Nr 162
Nie zdążyłem nawet opisać pod co się ustawiłem. Chodziło na ew. kontynuację po wyjściu S z isb.

15 minut i wszystko jasne - szybkie wyjaśnienie sytuacji.
Nr 163
Brak sygnału akcji ceny.
Nr 164 

Na isb, a przy okazji widać, że wcześniej ustawiłem gdy malował się fałszywy pb.
Nr 165

Akurat nie zdążyłem od razu ustawić B i S dla isb, stąd ustawiam teraz B. Jedynie co, to źle ustawiony jest moim zdaniem SL.
Wyniki nie mogą cieszyć, ale cieszy, że to co chcę wprowadzić może zadziałać. Tylko czy będę umiał się w tym odnaleźć.
Nr 166 

Pb na maksimach dnia.
Nr 167, 168, 169

Ogólnie nie w tym momencie co trzeba ustawiłem pozycje.
Przesuwałem pozycje po M1 - szkoda, że zabrali mnie na cieniu, ale wątpie bym coś jeszcze z tego ruchu złapał więcej.
Jak widać, eksperyment nie do końca się udał. Pozycje się praktycznie wyzerowały. A można inaczej.

Nr 170
Na koniec z M15.
Nr 171

Tą pozycją zabezpieczyłem zysk z pozycji 170. Jeśli dobrze to strategicznie obmyśliłem, to lepiej gdyby cena poszła S.
Na razie jak widać, nie udało się dobrze ustawić.
 Od razu inaczej to wygląda.
Gdyby nie strach wywołany emocjami i chęcią dobrego wyniku, to pozycja mogła być nadal otwarta. Jestem też przekonany o tym, że gdy zostaną mistrzem, to takie pozycje będą się od czasu do czasu trafiać.
Nr 171 (mam do poprawy EA - zdublował mi się)
Ustawiam spoglądając na M4, był pb.
Nie ten pb, bywa. Czy można się było spodziewać takiego ruchu?
Nr 172
Kolejny pb na niższym interwale M4.
Nr 173
Kolejny pb z M4.

Jedynie szkoda, że przeoczyłem możliwość zabezpieczenia i ustawienia B.

Tutaj dokładnie widać jaki błąd popełniłem - jest ruch B. A gdyby zobaczyć to inaczej?
No cóż widać jak inaczej to wygląda. Mniej pb, to mnie możliwości do pomyłki. Wprawdzie możliwe, że ustawiłbym się pod tego fałszywego pb ś. przed zamknięciem nr 171, ale może bym się wcześniej zreflektował.
Nr 174
 Tutaj kolejna na S,ale już coś mi nie grało i ...

Nr 175
No i po wielu mękach i 3R straty zdecydowałem się na mocno spóźnione ustawienie B.Nr 176
Tutaj klasycznie bym powiedział isb.
Nr 177
Cały czas ten sam isb i fałsz dołem z niego, cień ś. blisko 50% zniesienia ś. wybijającej pb i tworzącej nowy lokalny szczyt w tym ruchu B. A tak przy okazji widać, że odklepali dwie ś. spadkowe z godzin nocnych.
Trudno się czymś takim chwalić, ale kilka pozycji można było uratować. Gdzieś w pewnym momencie zapomniałem jaki był sygnał PA. Widać to po pozycji 174 i 178, ustawiłem je po sygnale objęcia/zasłony, a nie zareagowałem na sygnał obj. hossy, gdzie mogłem ustawić jedną pozycję B. Szkoda, ale ten kontakt jest ciut lepszy niż to co robiłem wcześniej. Mam do nauczenia się tego by zawsze zadawać sobie pytanie jaki jest sygnał.
Fajne było to, że cena czekała.
Nr 179
Gdyby jednak to była zmyłka.
Jednak był mocny trend B.
Wczoraj jeszcze trochę próbowałem, ale akurat tutaj kompletnie nie zauważyłem konsoli z M1.

Ze względu na dużą liczbę slajdów oraz tego, że cały czas ćwiczę w tym wyzwaniu utworze nową kontynuację, a tutaj na zakończenie prezentuję jak wygląda krzywa kapitału po 186 setupach.
Wykres ten prezentuje to jak zmagam się z rynkiem i szukam odpowiedniego miejsca dla siebie.



Komentarze