Akcja ceny - tydzień 3-6 luty

Post ten będzie aktualizowany codziennie w dniach 3-6 lutego o ile będę miał coś do napisania związanego z moim kontaktem z rynkiem.

3 luty

Początek kolejnego miesiąca to dobra okazja spojrzenia wstecz. Można zobaczyć co się wydarzyło i podsumować pracę, którą się wykonywano. Ponieważ zmagałem się z sobą, to na bieżąco opisywałem swoje przemyślenia. Na razie zajmę się tym co potrafię, a na resztę przyjdzie czas.
Interwał MN1 miesięczny - Złoto
Interwał W1 tygodniowy - Złoto
Interwał D1 dzienny - Złoto
Przyjrzyjmy się bliżej akcji ceny w ostatnim czasie.
Czekam na sygnał PA, który podpowie coś więcej.
Interwał MN1 miesięczny -US30

Interwał W1 tygodniowy -US30

Interwał D1 dzienny -US30
Czy pojawi się sygnał PA na tym ph?
Kilka ciekawych wykresów z GPW.
DataWalk - interwał miesięczny
Cena zatrzymała się w ciekawym miejscu i utworzyła isb. Ruch B, to możliwość przejścia w ruch B.
Dino - interwał miesięczny
Cena kontynuuje ruch B?
Forte - interwał miesięczny
 Testowanie i możliwość ruchu B?
 Kęty - interwał miesięczny
Próba opuszczenia konsoli.
Mabion - interwał miesięczny
Tutaj interesuje mnie czy pojawią się jakieś akcje ceny, bo nie jestem pewien, że zaczął się już ruch S?
PKN - interwał miesięczny
Cena porusza się w kierunku ph na którym może dojść do akcji.
Na wykresach wskazywałem często f. isb. Garść ciekawych informacji na jej temat przekazuje Maciej Goliński autor książki o isb (inside bar).

4 luty

Przy okazji kolejnych analiz spróbuję nagrać prezentacje jak można wyznaczać poziomy horyzontalne (ph). Zostałem nauczony by o tych poziomach mówić jako o poziomach zmiany ruchu ceny. Oczywiście by zrozumieć o czym mówię, to nadmienię, że chodzi o analizę techniczną i zagadnienia, które chowają się pod pojęciami:
  • wyznaczanie poziomów wsparcia i oporu
  • jak rysować poziomy wsparcia i oporu
  • poziomy horyzontalne
  • horyzontalne poziomy wsparcia/oporu
  • strefy wsparcia i oporu, itp.
Dla uproszczenia i wygodny stosuję zapis ph. Ponieważ jakiś czas temu założyłem konto u innego brokera, to nie mogłem przenieść wykresów. Stąd miałem potrzebę dla niektórych wykresów ponownie oznaczenie ph. Dodam tylko, że z punktu widzenia price action czy jak wolę powiedzieć akcji ceny, to fundament. Jednak nie jest istotne czy dany poziom dla złota to 1551,84, czy może 1549 lub 1560, a najlepiej strefa 1552 - 1545. Ważne by cena w danym miejscu zmieniła kierunek.
Powtórzę definicję, która zapadał mi w pamięć:
Poziom zmiany ruchu ceny, to poziom horyzontalny na którym pojawił się sygnał price action (akcji ceny). Natomiast sygnał price action, to sygnał pojawiający się na poziomie horyzontalnym.
Wiąże się to najczęściej ze zmianą kierunku lub balansowaniem ceny w okolicach takiego poziomu. Oba te elementy sygnał i poziom są ze sobą powiązane oraz tworzą nierozłączny duet, który daje mi przewagę na rynku mającej miano św. Grala. Dobra ale wystarczy tego pisania na dzisiaj.

Dla osób lubiących ćwiczenia z price action udostępniam puste wykresy, które będę analizować, pobierz zanim zaczniesz oglądać.
Na końcu dodałem US30, którego akurat nie przeglądałem, ale do którego ph są już wyznaczone i można je sobie porównać.

5 luty

Trochę się wczoraj zarobiłem, ale gdzieś ciągnąć temat ćwiczeń akcji ceny zapodaję kolejna partię materiału jak ćwiczyć wyznaczanie poziomów horyzontalnych.
Pozycją startową był dla mnie ten obrazek.
A tak prezentuje się ostatecznie koniec i trochę szerszy plan.
Zostało mi już tylko przygotowanie sobie 3 wykresów- dwóch dla D1 i jednego dla W1. W ten sposób będę przygotowany do oceny bieżącej rynkowej sytuacji.
Trudne było dla mnie wyznaczenia poziomów horyzontalnych dla UK100, ale przysiadłem jeszcze i zrobiłem dla D1.
Tak skończyłem UK100, ale jak widać nie było to szczególnie łatwe. Tutaj można by się zastanawiać nad wieloma innym ph, a to tylko rok rynku.
Na razie okno jest w akcji. Dzisiejsze zmagania przy pracy z ph zakończyłem USDJPY dla interwału tygodniowego W1.
Obecnie cena balansuje na ph 108,640, co lepiej widać na D1, który mam nadzieję jutro sobie przygotuję.
PGE - interwał miesięczny (MN1)
Nie polecam łapanie spadającego noża. A jak ktoś jest akurat S na kontraktach to obserwuje jak tworzony jest nowy dołek.
MLS - interwał tygodniowy (W1)

Ładna jak nazywa ją autor ryba.

6 luty

Często skupiamy się na tym co nie jest tak ważne, a nie zauważamy czegoś tak prostego.
BoomBit - interwał tygodniowy (W1)
Nowy szczyt na US.
Na razie wygląda to na negację poprzedniego ruchu. Ładnie też zostało zamknięte okno.
Dwoma płynnymi ruchami D1, cena wypełniła dwie przestrzenie rynkowe i na razie widać ma apetyty na więcej.
Na złocie widzimy ... czyżby dywergencje typu B???
Czy da się to jakoś wykorzystać?
Kilka kresek ph na parach walutowych GBPUSD, USDCHF.

Mamy konsole na interwałach H4, sam chciałbym wiedzieć jaki będzie ruch. Ponieważ trochę się zatrzymałem ze swoim ustawianiem pozycji, chciałbym na moment przyjrzeć się nieaktywowanej transakcji nr 61. Jak zobaczymy po czasie okazuje się, że nie było to takie całkiem złe, ale...
Gdybym jednak ustawił taką pozycję dla pb zakreślonego przy nr 4, to straciłbym 1R. Ogólnie po oknie z poprzedniego tygodnia mieliśmy na tym wykresie 9 sytuacji gdzie wystąpił pb. Zabawmy się w proste obliczenia.
Niestety nie jestem stale obecny na rynku by ustawiać każdego pokazanego pb, ale kilka bym zobaczył.
Kilka bym ich zobaczył. Na koniec ciekawa akcja ceny na Aliorze i równie dobry czas zawarcia transakcji przez autora. Chyba lepiej się nie dało tego ustawić.

7 luty

Dzisiaj czuje się fajnie. Trochę wczoraj wieczorem gdzieś przeglądający wykresu miałem słabsze myśli, ale obecnie jest lepiej.
Od razu rzuciła mi się w oczy ropa, ale na razie poczekam jak ukształtuje się kolejna ś.

Ten tydzień oceniam dobrze, tylko, że jeszcze nie udało mi się przygotować ostatniego wykresu dla USDJPY. Trochę niepotrzebnie wczoraj zareagowałem a nie mając planu wyszło jak wyszło. Czas odpocząć od wykresów...

Komentarze