Akcja ceny - tydzień 17-21 luty

Post ten będzie aktualizowany codziennie w dniach 17-21 lutego o ile będę miał coś do napisania związanego z moim kontaktem z rynkiem.
17 luty
Na początek ciekawe interpretacja ceny dla spółki EKO Export SA. Cena utworzyła pewien zakres w którym konsoliduje. Obecnie możemy zobaczyć zawężenie konsolidacji w ramach jednej ś. W1(tygodniowej). Dopóki cena nie wyjdzie z konsolidacji nie myślę o wskazaniu ew. prawdopodobnego dalszego jej ruchu.
Na przeglądanym przeze mnie rynku foreksowym, który ograniczam do 5 walorów: US30, GBPUSD, złota (XAUUSD), USDJPY widzimy takie wykresy W1.
Dla mnie na tych rynkach jest konsola lub pewna hibernacja ceny. Dla niższego interwału H4 sprawa wygląda podobnie.
A co tam w trafie piszczy? Dzisiaj skupię się na złocie i Euro.
Na razie po okresie kilkugodzinnej konsoli mamy próbę wyjścia na EU górą, a na złocie dołem. Trochę szersza perspektywa z H1, ukazuje trochę inne oblicze rynku.
Dzisiaj w US jest dzień wolny stąd możliwe, że dzisiaj lepiej by było odpocząć i nie uczestniczyć w rynku.
Czy będzie wyjście niżej?
Tak ostatecznie rynek się zachował. Dzisiaj też zakończyła się druga próba wyzwania 101 setupów. Niestety nie osiągnąłem pozytywnego dodatniego wyniku salda. Mam jednak nadzieję, że wyciągnę odpowiednie wnioski przed kolejną próbą. Chyba, że .... Dorzucam jeszcze wykres dla tego wyzwania po 104 ustawionych setupach.
18 luty
Na początek bardzo fajny ruch ceny na DataWalk. Akurat omawiałem ten przykład oraz ustawiłem pozycję dla niego, która niestety się nie aktywowała.
Cena próbuje ustanowić nowy szczyt.
Wracając jednak do wczorajszego dnia, gdzieś pojawiły się pewne aspekty, które chcę poprawić. Ostatecznie udało mi się tak po ustawiać pozycje bym mógł odpowiednio przygotować konto do kolejnej próby.
Miałem napisać, że wydaje się iż ostatni sygnał wskazuje na B, ale zmienił się układ po kolejnej ś. M5.
Takie zachowanie ceny podpowiada mi, że jest ona tak zmienna jak k....
Na razie nie doszło do jakiś ciekawych ruchów z dalszej perspektywy.
Zacząłem się zastanawiać, czy dobra analiza niskich interwałów, może mi podpowiedzieć jaki będzie przyszył ruch ceny? Przy okazji myślałem nad ustawieniem pozycji dla złota.
Gdyby cena wybiła dynamiczniej w jedną ze stron, to zwiększyłoby szanse powodzenia takiej koncepcji.
Na razie ruch ceny nie był tak dynamiczny i hibernuje.
Czekając na sygnał? Szkoda bo byłem blisko, nie zdążyłem ustawić jednego zlecenia by ogólnie być na plus. Na dzisiaj koniec, bardzo udany dzień, jednak ciut usypiali przed wybiciem. Wydaje mi się, że lepiej zachowywał się dzisiaj technicznie kabel.
19 luty
Mam wrażenie, że wczorajszy dzień był pod wieloma względami dobrym wzorem do którego powinienem dążyć.
Można by oczekiwać, że ruch powinien być B...
Tutaj również uspokojenie przed kolejnym rozdaniem.
Mam nadzieję, że przyjdzie to z pewnością siebie i po wypracowaniu odpowiednich nawyków.
Rozpoczęła się sekwencja B i jeśli zostanie zanegowany sygnał PA pb, to będzie tworzony nowy wyższy szczyt.
Na razie czekam, ale pojawiła się inna okazja.
Coś się zmienia. Czuje, że organizm przystosowuje się do nowych warunków pracy. Dzisiaj miałem przygotowane 4 dobre setupy i 2 (gdzie czekałem na szczyt), które mogłyby nie wypalić, a ostatecznie udało się złapać fajny jeden ruch. Niedługo powinien pojawić się wpis odnośnie kolejnej próby i ustawianych setupów jak robiłem to przy okazji wyzwania 101.
20 luty
Czyżby zbudował się fałsz?
Pb i ruch B?
Na razie zatrzymanie przy ph.
Tak samo jak wcześniej na slajdzie. Inne ph, ale skupiłem się na bieżącym ruchu. Mamy mini konsolkę i czekamy na ... Niestety pojawiło się trochę emocji.Tego akurat nie lubię. Ale patrząc na ten wykres można było tego uniknąć.
Być może dzieje się dla mnie ważna nauka. Ważniejsze jest też to, że byłem świadkiem pięknego ruchu B, którego nie potrafiłem wykorzystać.
Jeśli uda mi się wyciągnąć wnioski z dzisiejszej lekcji, to nie ma możliwości by nie było lepiej.
21 luty
Fałsz jednak był skuteczny.
Hiperboliczne przyspieszenie ceny. Jak widać na tym ruchu można było 2 - 3 razy dobrze ustawić pozycje.
Zatrzymanie również na złocie, spory ruch ceny.

Komentarze