Setupy forex - wyzwanie 101

Jest to kontynuacja wyzwania polegającego na ustawieniu 101 setupów dla danej metodologi i budowania planu. Obecnie pracuję nad połączeniem pracy na interwałach D1-H1-M10. Post będzie aktualizowany na bieżąco.
Ogólnie zasada jest taka, że wpłacam określoną kwotę i badam jak się czuję oraz jakie rezultaty uzyskuję. Podstawowe parametry konta na dzień 24.01.2020, to
  • budżet kwota około 300 - 400 Euro (widełki wynikają z tego, że do konta demo mogę wpłacać po 200 - nie mam możliwości wpisania dokładnej kwot)
  • ryzyko [R] na jedną transakcje 26 Euro → R=26
  • pracuje na rachunku demo - jeśli nie mam wypracowanej przewagi to jaki jest sens wpłacać gotówkę?!?
Na dole strony prezentuje statystyki do poprzedniej prób w 2020 (obecnie trwa kolejne wyzwanie na rynku forex).
Statystyka dla próby 2 wygląda następująco.

Na razie nie widać jakiegoś większego progresu, ale przeglądając slajdy kolejnych setupów widać jako cały czas zmieniałem interwał docelowy czy liczbę przeglądanych walorów. Czuję, że coś się zmienia, ale na razie nie odzwierciedlają tego wyniki.
Nr 100, 101, 102, 103, 104

Do tego dołożyłem jedna pozycję otwartą ręcznie, gdy widziałem, że kolejne pozycje nie otwierają się ze względu na zły dobór wielkości pozycji - poprawiłem to od razu w EA.
Nr 92, 93, 94, 96, 97, 98, 99




Opisałem informacje o momencie wejścia. Czas na opis wyników.
Niestety tak naprawdę utkwiłem w konsoli, co dobrze opisywane było w dzienniku. Druga w tym roku próba się nie udała.

Nr 95
Nr 91
To było dość ryzykowne i szkoda, że brakło może odwagi na B.

Można się cieszyć, że nie aktywowali mnie przy tej prób.
Nr 90


Czasami wszystko zrobimy idealnie.
Nr 89

Anulowałem, bo zmienił się obraz.

Nr 87, 88
 Pięknie to rozpisałem.



Wynik mógł być fantastyczny, akurat dzisiaj brakło trochę szczęścia. Widzimy tutaj też wynik pozycji 82.

Nr 86


Dla mnie super setup, wszystko się zgrało.
Nr 80, 81, 82, 83, 84, 85



Pozycja przetrwała do następnego dnia.
Jednak nieco brakło by to odpowiednio wykorzystać.




Szkoda trochę ostatnich dwóch pozycji, bo ustawiłem pod isb, a jak widać były dwa, a nawet trzy.
Nr 79



Brakło środków na rachunku do otwarcia, ale w tym wypadku była by strata. Cena ruszyła w stronę maksimum dnia.

Nr 78


Tutaj jednak ten pb nie miał lokacji i został zanegowany, a mnie nie udało się odwrócić.
Nr 76, 77

Niestety przesunąłem trochę SL, źle ustawiłem z M1 - to znaczy dobrze na isb, tylko rynek wykonał inny ruch, a później mnie zabrali, Miałem zostać przy M5, a tak nadziałem się na kontrę, która mogła zadecydować o ogólnym wyniku, to było szczęście.

Nr 73, 74 ,75




Ładnie udało się okiełznać ruch. Szkoda, że później zdekoncentrowałem się na kablu, ale też z drugiej strony nie było z czego ustawiać - depo brakło.

Nr 72
 Samo ustawienie S, nie było jakoś szczególnie złe, tylko nie była to jakaś sensowna formacja.

Jednak mogłem ustawić też na wybicie i ruch B. Raczej błędnie to ostatecznie wykonałem. Tutaj demo nie pozwalało, ale nad tym popracuję później.

Nr 71
Widać konsole, ale miałem nadzieję, na sekwencje S.

Cena 2 razy dała spokojnie zamknąć na plus, ale czekałem na aktywowanie SL, którego później przesunąłem.
Nr 69
Nie aktywowało się.

Nie aktywowało się i mimo, że przesuwałem. Ruch był B, to był błąd szukając S.

Nr 65, 66, 67, 68, 70






Wynik bardzo ciekawy, tylko nie poszedłem za ciosem, a rozglądałem się za czym innym.
Nr 63 i 64
Oba zlecenia nazywam na tz. alibi - ustawienie w tym samym czasie B i S.

Ustawienie

Wynik drugiej pozycji też nie zachwyca.
Nr 62

Nr 61


Nie aktywowało się.
Nr 60
Ustawienie pod negację ruchu S i pb.
Cena może zanurkować pod otwarcie, a w takim wypadku za ciasny mam ten SL...

Jak widać, to był zły pomysł na kierunek pozycji, ale idealny na S.
Nr 57, 58, 59
 Tutaj na ew. tworzony szczyt.
 Na wybicie z konsolki i powrót - fałsz.
Wynik dla 57 i 58. Niewiele brakło by 58 weszło na TP.
Na negacje ruchu B. To zlecenie się zdezaktywowało, ale gdyby weszło była by strata.
Nr 56
Nie było aktywacji - zlecenia poniżej interwału H1 ustawiam na jedną godzinę (1h). Szkoda ...
Nr 55
Ustawiłem tylko na ew. kontynuację S.
Ładnie weszło, szkoda, że nie pomyślałem o re-tescie w okolicach 1577.

Nr 53, 54
Jak nie S, to może B.
Niestety nie zwróciłem uwagi, że okno nie jest zamykane, a w nocy został zniwelowany cały ruch.
Dokładam w newralgicznym punkcie.
Wynik mówi sam za siebie.
Nr 51, 52
 Na wybicie z mini zatrzymania. Rozpatrywałem to jako ew. sekwencja B.
Rynek dał taką odpowiedź co do tej koncepcji.
Jeśli nie zaczęła się sekwencja B, to może rozpocznie się S. Byłem ciut spóźniony, można by pomyśleć o wcześniejszej świecy, ale ciężko było mi przewidywać aż taki scenariusz.
Niestety nie udało się nic z tego wyciągnąć.

Nr 48, 49, 50
 Pb i ruch w stronę S.
 Dokładam, ale dość długo to trwało.

Ustawienie na wybicie i kontynuacja dla ew. S.
Trochę się uśpiłem.

Nr 45, 46 i 47

Byłem już spóźniony.
 Negacja pb
I dokładanie.
 Przesunięcie na +BE i kroczący SL.
Czuję niedosyt, lepiej było ustawić pod UK100. Natomiast ogólnie prawie się udało.

Nr 44
Wejście było udane, a cena wykonała planowany ruch.
Szkoda trochę tej pozycji, próbowałem przesuwać SL, bo wiedziałem, że po mocnym ruchu, cena na moment się zatrzyma, ale ruch był większy. Za szybko się to wydarzyło, ale nie tak błyskawicznie jak przy pozycji nr 15 - cena dała trochę czasu. Szkoda również o tyle, że wszystko zrobiłem dobrze, tylko po prosty rynek był szybki, a ja na tak szybką reakcję nie byłem przygotowany. 
Nr 43
Żeby zrozumieć skąd taki pomysł na B, odsyłam do tego slajdu. Mocny ruch ceny spowodował, że tylko nie potrzebnie grzebałem przy SL.


Nr 42
Na początek zróbmy coś po staremu - widać że jest isb, albo wybije górą albo dołem - na razie ustawiam pierwsza opcję. Niestety to zlecenie również nie przetrwało nagłego ruchu, który się w tym dniu wykonał.

Nr 41
Mamy konsolę ustawiłem na jednym jej brzegu czekają na fałsz. Jak widać moment kupna nie był idealny.



Nr 40
Liczyłem na niższy szczyt.
Z H1 mieliśmy niższy dołek i wyższy szczy, ale i tak widać ruch w strefie konsoli.
Nr 39

Re-test był, ale akurat cena mocno wybiła górą.

Wprawdzie ogólnie wyszedłem na zero, ale kilka przemyśleń się pojawiło.

Takie dwie perspektywy na tą samą akcję ceny - dzisiaj się wynudziłem i patrząc po pozycjach B 24 i 25 mocno przejechałem.


Nr 37 i 38
 Co tutaj pisać, nie wydarzyło się, za to wydarzyło się coś innego...
 Nie ma tutaj żadnego sygnału, ale jest isb.

Nr 35 i 36


Nr 34
Zauważyłem, że moće się zmienić sekwencja na B, stąd otwarłem taką pozycję - niestety na wybicie.
Cena zahibernowała na jedną H1.
Nr 33
Dokładam bo zauważyłem możliwość wystąpienia sekwencji.

Nr 32
Ustawiłem na kontynuację ruchu S i negacji pb.
 W trakcje prowadzenia.

21.01.2020

Dzisiaj nie poszło mi za dobrze. Niestety gdzieś zlekceważyłem lub niedostatecznie brałem pod uwagę wskazania M15. Szukałem głównie możliwości ustawienia S. Jestem zadowolony z tego, że ostatecznie weszły tylko 3 pozycji, które niestety, ale zjadły wypracowany do tej pory kapitał. Trochę mogę się z tego cieszyć, bo wynik nie będzie zależy od mocno przypadkowej pozycji na kablu z zeszłego tygodnia. By moment, że chciałem ustawić pozycje B o podwyższonym wolumenie, ale nie udawało mi się, to. Cieszy fakt, że M15 ładnie pokazywały kierunek - po prostu nie wykorzystałem tego.
Nr 29, 30 i 31


Tutaj wyszedł brak doświadczenia i brak nieumiejętność odpowiedniego działania na to co dzieje się na wykresie.

Nr 28
Cena dała możliwość zabezpieczenia pozycji 26 i 27, jednak gdzieś to przespałem. Nie byłem na to gotowy. Otwieram trzecią pozycję S licząc na wyjście z isb dołem. Wyszedłem po tym jak nie został wykonany odpowiedni ruch.

Nr 27
Jak widać na slajdzie, cena na cieniu aktywowała pozycję 26. Tutaj widać, że może zaczynać się sekwencja B, ale ustawiam przeciwnie.
Nr 26
Szukałem ew. szczytu korekty.

Nr 24 i 25
Pozycje nie aktywowała się.

20.01.2020 

Wynik fajny, trochę brakło energii może ciut cierpliwości. Można odpocząć i przygotować się do kolejnego kontaktu.

Nr 23
Ten slajd jest trochę spóźniony, ale pokazuję reakcję ceny na jaką czekałem, a też mieliśmy ładną konsolę.
Moment wejście był ustawiony po kolejnym sygnale PA - przenikanie.
Następnie po wykonaniu sekwencji B na M1 i sygnale PA na M15 zawęziłem SL do minimum dnia oraz czekałem na kolejne sygnały.
Brakło kilku sekund by wyciągnąć więcej z ruchu, ale nie dałem rady czekać dalej. Następuje ładne wybicie z isb H1. 
Nr 22
Szerszy obraz pokazywał ruch S, a ja postanowiłem szukać B.
Starałem się robić coś na kształt kroczącego zlecenia oczekującego. Wybierałem te miejsca, w których pojawiał się sygnał PA - tutaj pb.
Akurat tą próbę uznaję za źle przeprowadzoną, ale wynik na plus.
Do wyjścia nie mam żadnych zastrzeżeń - pozwoliłem zyskom rosnąć.

17.01.2020

Wynik który uzyskałem jest bardzo dobry. Niestety nie wynikał on z mojej umiejętności tylko gwałtownego zachowania ruchu ceny.
Ta sytuacja też spowodowała, że zacząłem się sporo zastanawiać nad tym i znowu mechanizmy nazwijmy to mózgowe zaczęły szukać rozwiązania.

Dodatkowo zamknąłem również pozycję nr 8, którą trzymałem w nadzieje na inny scenariusz ruchy ceny.
Tutaj też widać pewien aspekt, który mam do przepracowania, a też uwidocznił się dla pozycji nr 18 i 19 określenie kiedy jednak obracać pozycję, bo być może zmieniła się sytuacja na rynku.
Nr 20 i 21
Ustawienie na wybicie pb-ów.
Podobnie jak wyżej.

Nr 19 - kabel
No to zobaczymy czy ta sekwencja B ma jakieś ręce i nogi?
Nr 18 - GBPUSD
Ustawienie pod sekwencje B, przy całym szacunku do niedźwiadków, byki też by coś chciały uszczknąć dla siebie. 
Nr 17 - kabel
Cena mocno spadła i 3 raz zareagowała na ph 1,3043. Pozycja nie aktywowała się.

Nr 16 - kabel
Ustawienie pod sekwencje S - uważam jednak, że powinienem szukać B, ale na razie rynek nie pokazał by miało się tak stać.

Nr 15 - GBPUSD

 Ustawiłem ze względu na brak jednoznacznego sygnału z H1 i licząc na korektę.
Jak widać zbudował się isb. Pomyliłem się w ocenie sytuacji, ale rynek i tak zrobił to co chciałem by było wykonane 😄.
Trochę przede mną pracy nad optymalizacją wejść.

16.01.2020

Wyniki dzisiaj na lekkim minusie.

Nr 14 - GBPUSD

Nie wiem skąd pomysł na ustawienie na wybicie. Chodzi mi o to, że często na wybiciach się nacinałem. Podobnie zresztą jak przy nr 13 dość niefortunne miejsce na ustawienie B. Rynek nie aktywował pozycji.

Nr 13 - GBPUSD 

Była próba wybicia cena cofnęła, być może kolejne podejście będzie mocniejsze i rusz B.

Nr 12 - GBPUSD

Gdyby miała być trochę większa korekta niż ta którą obecnie widzimy. Cena opuściła isb i powinna stworzyć nowy szczyt.
Nie spodobała mi się ta próba - cena nie wykonała większego ruchu.
Czekałem na reakcję ceny po doji, która była wewnątrz isb.

15.01.2020

Podsumowanie

Ponieważ niektóry pozycje się pokrywały spróbuję omawiać je grupowo. Dla 4 zamkniętych pozycji na kablu 2 S i 2 wynik wygląda następująco.
Pozycja nr 1 nie była optymalnie otwarta patrząc z M5. Później niestety z M1 wyrysowywał mi się sekwencja B i myślałem, że to jest dno tego ruchu.
Nr 3 otwarłem na negację pb, tutaj jak widać dla M5 też była by to negacja. Podobnie jak wcześniej zasugerowałem się możliwą sekwencją i również nie była to trafiona decyzja.
Otwierając nr 6 właściwie myślałem, że to już będzie tylko B. Jak widać rynek uczy pokory, a ja nie działałem w myśl zasady pozwól zyskom rosnąć. Jeśli chciałem zamknąć nr 3 i otworzyć nr 6 to było by ok, ale z nr 1 mogłem poczekać.
Na koniec otwarłem jeszcze nr 10, ale po tym jak czekałem na to, by zaczęła pracować nr 6, to byłem już zmęczony i wolałem obie zamknąć na pb z M5. Tutaj niestety przespałem ruch dla nr 6 bo cena utworzyła nowy szczyt, a ja miałem zamknąć wiedząc iż nie kupiłem w optymalnym miejscu. Przez takie postępowanie miałem sporą huśtawkę emocjonalną. Cieszy fakt, że dla kabla wynik jest na plus.

Łatwiej analizować US30 bo aktywowały się tylko dwie pozycje. W tabelce nie ma informacji o stracie jednej z nich.
Niestety ale nie wiedziałem, że tak naprawdę z wyższego interwału trochę inaczej to wygląda, a z H1 nie do końca to czułem.
Nr 5 otwarłem na wybicie z konsoli, niestety potem cena się zatrzymała, a ja nie wychwyciłem, że może warto by odwrócić.
O wiele lepiej wyszło dla pozycji nr 11, którą uważam, za trzecią dobrą pozycję w tym dniu i ostatnią zarazem. Niestety postanowiłem, że przytrzymam, a nóż cena pójdzie z H1 niżej. Dokładnie 5 minut po zamknięciu nr 5 zamknąłem platformę więc, nie mogłem widzieć co działo się dalej, a pozycja aktywowała się na SL. Szkoda, ale czując niedosyt nie mogę mieć do siebie żadnej pretensji.

Nr 11 - US30

Wyjście z konsoli S

Nr 10 - kabel

Szukając wyższego dołka.

Nr 9 - US30

Ustawienie pod re-test wybitego ph konsoli. Cofnąłem gdy okazało się, że z H1 może to tak różowo nie wyglądać.

Nr 8 - kabel

Negacja pb.

Nr 7 - US30

 Czekając na wyjście z konsoli

Nr 6 - kabel - wejście

Liczyłem, że kształtuje się wyższy dołek.

Nr 5 - US30 - wejście

Ustawiłem na re-test po wybiciu i możliwą sekwencję S.

Nr 4 - kabel - wejście

Usunąłem pozycję po negacji pb i wejściu poz. nr 3 - nie chciałem by na przypadkowym re-tescie mnie zabrali.

Nr 3 - kabel - wejście


Nr 2 - GBPUSD (kabel) - wejście

Ustawienie pozycji na kontynuacje sekwencji S, po ew. re-teście wybitej strefy. Cena się nie cofnęła i zlecenie się aktywowało.

Nr 1 - Kabel - wejście

Ustawiono pozycja pod sekwencje S, był pb na H1. Sytuacja w trakcie trwania pozycji.

Statystyka wyzwania 101 setupów

Statystyka obejmuje okres od czerwca 2019 do ostatniej zakończonej próby.
Na razie nie było próby, która zakończyła by się sukcesem. Jest to obraz pokazujący cały czas mieszanie przy interwałach oraz zmianach koncepcji pomysłu na kontakt z rynkiem forex.

Statystka próby nr 1 - 2020
Próba zakończyła się 24 stycznia 2020.

Komentarze