Szukam siebie na rynku FX tydzień 1

Ostatnie tygodnie pokazały mi, że nadal czegoś mi brakuje w moim kontakcie z wykresami czy to dla rynku FX czy GPW? Na ten moment widzę, że nie znalazłem odpowiedniej dla mnie przewagi na rynku. Mimo, że posiadam pewną wiedzę Price Action, to ona nie daje mi pewności siebie. 

Stąd też prawdopodobnym jest, że kręcę się w koło. Niestety do tego dochodzą inne czynniki zewnętrzne, co powoduje, że często czuje się zagubiony. Gdzieś ostatnio kilka razy spojrzałem na nagrania Rafała Zaorskiego. Dla mnie jest to osoba w pewien sposób nieprzeciętna, ale i również nieznana. Jednak praktycznie cały czas robi to samo przy kontakcie z rynkiem. 

Czasami się zastanawiam czy taka osoba, którą nazwałbym profesjonalistą potrafi jeszcze poprawić czy może lepiej powiedzieć szlifować swój warsztat. Podobnie jak sportowcy, który cały czas pracują nad sobą by utrzymać lub częściej poprawić swoje wyniki.

Rafał często obrazuje kontakt z rynkiem, a dokładnie techniki jakie używają poszczególne osoby zarabiające jako style walki. Sam nie znam się na sztukach walki na tyle by ocenić, która technika walki jest najlepsza, ale często tak obrazuje/porównuje swoje umiejętności Rafał i wyzywa inne osoby, by zaprezentowały swoje. Można się z nim zgadzać lub nie, ale jedno jest pewne Rafał potrafi zarabiać na rynku. Zdarzają mu się większe lub mniejsze wtopy, czy inne błędy. Faktem jest, że zapisuje się w historii polskiej spekulacji na ten moment raczej in plus. 

Pisze o tym, bo chciałbym opanować pewien styl kontaktu z rynkiem. Próbując jakoś poskładać do kupy to, co wiem z tym, co doświadczyłem. Na ten moment trudno mi zbudować odpowiedni fundament.

Łatwo jest podjąć decyzję, ale trudniej w niej wytrwać ...

 

Wczoraj ustawiłem dwie pozycje S dla DJI30.
Rynek jednak nie chciał się zatrzymać wcześniej i aktywował SL, co dało stratę około 1,5R. Zważywszy na piękny ruch B żałuję, że czekałem i próbowałem ustawić S.

Moment wejścia.
W trakcie prowadzenia pozycji nr 16 GBPUSD. Przesunąłem SL w okolicach 50% pierwotnej wartości, by po kilku minutach przestawić w okolice BE.
Pozycja nie była jakoś optymalnie otwarta, ale efektywnie.
Spojrzałem na wyższy interwał i zastanawiałem się czy nie będzie ruchu B, ale ustawiam ruch S.
Kilka minut później padłby SL gdyby pozycja się otwarła.

Zmiana interwału powoduje zmianę wielkości R ponieważ przy lewarze 1:30 nie jestem w stanie otwierać większych pozycji dla szerokości SL około 10 pipsów.

Było R = 68 zł oraz liczba prób ustawiona na 43.
Jest R = 20 zł oraz liczba prób to 40.
Po godzinie cena była znacznie wyżej. 
Ustawiłem kolejną S, ale też już widzę, że trudno jest ustawić B mimo iż trend jest tak czytelny. Usunąłem to zlecenie GBPUSD nr 18, bo uznałem, że cena naturalnie może zrobić korektę w te okolice.
Ja tutaj piszę o setupie nr 18, a okazuje się, że ponowiłem setup nr 17 - zapomniałem, że EA niewykorzystane setupy nie liczy. Jeśli więc, dany setup nie wchodzi to ponownie wykorzystuje daną numeracje (liczbę). Patrząc na wykres, to mocno jestem spóźniony w stosunku do poprzedniego setupu. Natomiast ustawiłem się pod zasadę zmiany biegunów (ZZB). 
Cena zrobiła zakładany ruch, a teraz zatrzymała się przy poprzednim dołku. Staram się też wdrożyć zasadę tnij straty pozwól zyskom rosnąc. SL przesunąłem na ten niższy szczyt, który powstał blisko otwarcia pozycji, a te przesunąłem niżej. Będę zaskoczony jak tak nisko zejdą, ale nie mnie o tym decydować.
Cena nie chciała jakoś specjalnie spadać, to otwarłem pozycję przeciwną. Czekałem też na taką ewentualność patrząc z H2.
Kolejne wejście nr 19 GBPUSD.
Ładnie udało mi się złapać ruch B dla nr 19.
Przygotowując się do zajęcia pozycji rzucam okiem na dalszy plan i widz, że cena wczoraj próbowała zanegować pb z rana, a później powróciła do ceny 1,396. Dodatkowo mam isb combo, co może spowodować dynamiczniejszy ruch w jedną ze stron, ale ja nie wiem w którą?!?
Jeszcze nie zdążyłem opisać, a już setup się zakończył na SL - szkoda bo to kwesta kilku minut.
Trochę podobnie wygląda ten układ na EURJPY jak było to wczoraj dla GBPUSD - spóźniłem się teraz próbuję trochę wcześniej - setup 21.
Zastanawiam się czy taka anomalia w postaci okna ma jakieś znaczenie na tak niskim interwale?
Po około 30 minutach rynek sam odpowiedział. Chciałem ustawić pozycję oczekującą B, ale na razie wolę poczekać, bo setup nr 20 mi się nie sprawdził.
Ustawiłem setup nr 21 EURJPY jeśli ruch S miałby zostać podtrzymany.
Wyniki setupów 21, 22 EURJPY.
To był trudny dzień, bo była konsola, którą źle sobie rozplanowałem, a szkoda, bo można było fajne pozycje ustawić.
Setup 24 EURJPY ustawiłem S jako retest ph jako ZZB.
Tutaj ustawiłem setup nr 23 GBPUSD licząc na kontynuację S do kolejnego poziomu. Obie były stratne. 
Dla GBPUSD nic nie udało mi się trafić.
Podobnie dla EURJPY pozycja nr 24 jest stratna.
Trudny tydzień obrazujący nadal kilka braków. Czegoś brakuje, albo to nie dla mnie...

Komentarze